Zwarte Woud

8 september 2017

Vrijdag 8 septembet 2017
Laatste wandeldag en ook nu is het droog. Na de gebruikelijke ritueel stappen 12 personen (Vera had afgehaakt) om 9.50 uur in de bus naar Bad Rippoldsau-kirche. Een ritje van ca 20 minuten. Vandaag gaan we naar de waterval. Een goed begaanbaar pad omhoog dan weer een stukje omlaag. Op een hoekje allemaal gestapelde steentjes ( dit deden pelgrims ). Toch nog even paddestoelen gefotografeerd op een afgezaagde boom. Bij een splitsing ging de groep evrn uit elkaar maar degene die omhoog gingen keerden terug. Uit elkaar gaan leek toch niet zo'n goede optie. 12.35 uur bereikten we de Burgbachwaterfall. Omhoog geklommen en foto's gemaakt. Toen natuurlijk weer omlaag. Echter Bert liep voor me dus even een hand gevraagd en we waren rap beneden. Verder omlaag maar nu weer richting bushalte. Volgens de bordjes 4 km. Om 13.20 uur bereikten we al de halte. Aan de woning bij de halte hing een prachtig uithangbord met vlotters. We moesten nog wel even op de bus wachten maar om even over 14.00 uur waren we weer bij het hotel. De leiding opperde om 15.00 uur verzamelen bij de bakker. Zo gezegd zo gedaan. Koffie, thee en taart. Vera had thee en daarbij staat op het theeblaadje een glazen zandlopertje zodat je kunt bepalen hoelang het theezakje in het kopje moet. Na afloop allemaal op de foto en om 16. 15 uur terug op de kamer. Verslag maken en vast de koffer pakken. Tenslotte moeten we de tijd doden tot 18.30 uur. En al is het op het balcon een beetje fris toch heb ik er lekker een kruiswoordpuzzeltje gemaakt. Op tijd naar de kamer en vast een gedeelte in de koffer gedaan. Om 18.30 uur gezellig aan tafel voor ons laatste diner en daarna met elkaar de avond doorgebracht. Chips en zoutjes op tafel. Corrie Deswert las een brief voor met allemaal leuke woordspelingen. Tini v/d Weide bezorgde ons hoofdpijn met haar kwis. Deze bestond uit 20 vragen en Bert had de meeste antwoorden goed. Hij kreeg een gehaakt ijsje. Corrie Deswert had ook nog een aantal cryptogrammen die we mochten raden. Daarna werd het bestuur toegesproken door Tini v/d Weide en werden de flessen wijn en handdoeken overhandigd. De giften vielen erg in de smaak. Daarna nog een liedje gezongen. Ook hadden Corrie en Frans nog een verrassing. Voor allemaal een oorkonde met veren medaille. Anneke Reitmaier deelde tegoedbonnen uit voor een fotoboekje. Zo kwam er een eind aan een hele fijne wandelweek in het zonnige Zwarte Woud. Nog een nacht en dan weer terug naar Holland.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    8 september 2017
    Nou dat zit er weer op, een mooie wandelvakantie rijker. Tot snel en goede reis gewenst.
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    9 september 2017
    Jullie hebben alles eruit gehaald wat mogelijk was, geweldig!
    Een hele goede terug reis, tot ziens!
    Groet, Truus.