Gran Canaria 2024

26 januari 2024 - Puerto Rico, Spanje

Vrijdag 26 januari 2024

Heerlijk geslapen en fit weer op. De lucht is bewolkt, en het waait. We hopen dat de zon er doorheen komt. Eerst belt Gerard  zijn zus Ron. Ze is jarig vandaag en is nu 86 jaar. We zingen voor haar "lang zal ze leven". Dan ontbijt en de tas inpakken. De zon schijnt en vandaag gaan we eerst lopen naar beneden. (Vanavond omhoog zullen we wel zien". In Amadores nemen we de bus naar Mogán. Bij de bushalte in Tauro staat me een rij pensionada's. Maar ze mogen allemaal mee.  We ontdekken dat er markt is in Mogán, vandaar de drukte. Wij gaan naar de haven en kopen kaartjes voor "submarine adventure". Ja met een onderzeeër de diepte in. We hebben nog even tijd om koffie te drinken. Om 13.00 uur vertrekt de onderzeeër en zakt geleidelijk tot 30 meter, waar het wrak Alexandra ligt. Intussen is het wrak uiteengevallen en zijn de brokstukken verspreid. De meeste vissen zijn licht van kleur, leuk om te zien maar slecht om te fotograveren. De tocht onder water duurt ca 1/2uurtje. Een leuke ervaring. We willen ook nog parasailen, maar er staat te veel wind. Dan gaan we lunchen. Deze keer viel het een beetje tegen. De salade was "konijnenvoer met een stukje zalm". Het ijsje wat we daarna gaan kopen maakt alles goed. Nog even langs het strand en dan met de bus terug. We hebben nog energie dus gaan we lopend naar ons hotel. Ik heb ontdekt als ik de leuning gebruik, gaat het prima. We eindigen ons uitje op het terras in het zonnetje met een hawaicocktail. We willen in de serre eten en veroveren een mooi plekje  maar op de televisie (grote schermen) is de handbalwedstrijd tussen Frankrijk /Zweden. Wat een herrie. Even was het rustig en toen begon Duitsland/Denemarken.  We hebben ons diner in de herrie gebruikt en de koffie meegenomen naar ons appartement. Heerlijk rustig. Vanavond nog een spelletje en dan morgen gezond weerop.

Onderweg krijgen we een minder leuk bericht. "Gerard zijn zus Tiny is vanmiddag weer naar het ziekenhuis gebracht. Ze sukkelt al langer. We wachten af".

1. Esther:
    27 januari 2024
    Gaaf, dat tochtje in de onderzeeër. En nog gefeliciteerd met (schoon)zus Ron!
    Wel balen van (schoon)zus Tiny! Hopelijk gaat het beter met haar!
    Geniet nog maar even van Puerto Rico. Morgenavond is dit avontuur ook weer voorbij. Tot morgen 😘
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    28 januari 2024
    Nooit te oud om te leren al is het maar een leuning, toch?
    Moedig hoor in een onderzeee'r.
    Goede reis vandaag!

Jouw reactie