Gran Canaria 2024

25 januari 2024 - Puerto Rico de Gran Canaria, Spanje

Woensdag 24 januari 2024

De wekker gaat om 08.00 uur. Wat een tijd voor de vakantie. Maarja, we willen naar Las Palmas. Dus opschieten met aankleden,  ontbijten en tas inpakken. Het waait behoorlijk en we passen onze kleding aan,  lange broek en vest.  De zon schijnt wel. Om 9.30 uur dalen we af naar Amadores om vandaar de bus te pakken naar Las Palmas. We stappen om 10.15 uur in de bus DIRECTO LAS PALMAS nr. 90. Hier en daar een stop en om 11.30 zijn we op het busstation bij Parque San Telmo. Even wat drinken en uitzoeken welke richting we op moeten. Ons plan is "de kathedraal, een of ander museum en een wandeling door de historische binnenstad ". Koffie drinken in de winkelstraat Triana. 2 koffie voor € 3,=, waar betaal je dat nog. Dan op zoek naar de Catedral de Santa Ana, maar we bezoeken eerst het museum Casa de Colón. Hier schreeuwen 2 ara's om aandacht. Heel informatief. De reizen van Columbus in woord en beeld. Dan is het tijd voor de lunch. Koffie, bier en toast met zalm. Dit smaakt prima. Maar we willen  nog meer zien, dus in de  benen. De Cathedral is de moeite waard, ook het museum. We beklimmen de toren (omhoog met de lift tot 2 hoog rest trap). Prachtig uitzicht over de haven en de stad. Omlaag alles met de trap.  Dan  naar CAAM. Echter net een expositiewissel. Wandelend door de straatjes en gevels bewonderd gaan we richting Biblioteca. Echter in onze ogen niet bijzonder. Plaza Cairasco is een bouwput maar daar is Gabinete Literario, (een blikvanger Jugendstil) aan het plein. Dus lopen we om het gebouw heen en bewonderen de buitenkant.  In dit gebouw bevindt zich de oudste lift van de stad. Volgens boekje een curieuze kist van mahoniehout. Even aan de portier gevraagd of de lift er nog is en we mogen kijken en foto's maken. De lift wordt gebruikt en werkt prima. Ook de entree is het bekijken waard en de koffie smaakt goed. Ook hier 2 koffie € 3,10. Dan zijn we het zat. We gaan richting bus. In de winkelstraat een prachtige marionettenspeler, een violist met prachtige muziek. 17.00 uur zijn we bij de bus, maar er staat een flinke rij wachtenden. Als de bus vol is rijdt hij weg en wij staan er nog. Volgens de informatie komt er nog een bus. Tijdens het wachten raken we aan de praat met een echtpaar uit Katwijk aan Zee. Ze zijn 3 maanden in Puerto Marina en raden het ons aan. Mooi weer een pracht appartement MAAR 180 traptreden omhoog en omlaag. Dat is wel een dingetje. Er komt inderdaad een andere bus en na een  rit van  1 1/2 uur zijn we weer in Amadores. Nog een taxiritje naar ons hotel en onze dag is geslaagd. Schoenen wisselen, eten/drinken en zoals elke avond een verslag. Het weer in Las Palmas was heerlijk en we hadden daar geen vest nodig.

1. Esther:
    25 januari 2024
    Wat maken jullie er toch een mooie vakantie van. Veel uitstapjes en mooie dingen zien.
    Geniet nog een paar dagen van het warme weer.
    Het mag dan hier 10 graden zijn, maar dat is nog steeds koud vergeleken bij jullie nu!!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    25 januari 2024
    Weer zo`n bijzondere dag, geweldig? Wat willen jullie nog meer?
    Staat er nog iets op het lijstje?
  3. Yvonne de Jong-Schipper:
    25 januari 2024
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat het allemaal kan. Weer veel mooie dingen gezien en beleefd. Verstandig dat jullie een taxi terug naar het appartement hebben genomen 😉

Jouw reactie