Gran Canaria 2024

27 januari 2024 - Puerto Rico, Spanje

Zaterdag 29 januari 2024

Wakker worden en jawel ook vandaag schijnt de zon. We treffen het toch wel. We douchen en ontbijten en drinken dit keer ook koffie voor we op pad gaan. We maken er een 1/2 rustdag van. Een wandeling naar beneden en dan via de kust naar Tauro. Als we afdalen horen we een helikopter en zien hoe de piloot het toestel vanaf de zee op een parkeerterrein op de grond zet. Wat eraan de hand is kunnen we niet zien. Afstand is te groot. Wel zien we ziekenwagens staan. We wandelen via de boulevard richting heli. Nee we zijn geen ramptoeristen, maar het parkeerterrein ligt op onze geplande route. Als we de plek  naderen zien we ook brandweerwagens en we hebben het vermoeden dat het om een oefening gaat. We mogen er niet door dus zit er niets anders op als wachten. Na een kwartiertje gaat de deur van de heli dicht en de piloot start de motor. Even later gaat het toestel omhoog, achteruit, draait en vliegt weg. Wij mogen verder. Via een zand/grindpad komen we bij het eerste strandje  van Taurito. We klimmen omhoog om bij het restaurant koffie te drinken. Echter pech, het restaurant is nog  niet open. We lopen om het gebouw en via het strand, het pad en de boulevard weer terug naar Amadores.  Onderweg zien we ook nog onder een viaduct een camper staan. Deze heeft er een privé plekje gemaakt. Kan blijkbaar op dit eiland. We hebben trek en gaan ergens zitten. We raken aan de praat met een nederlands stel die een horecagelegenheid hebben in Playa des Ingles. Ze genieten van het fijne klimaat maar het is hard werken. Ik bestel pizza, Gerard tagliatelle met zeevruchten. En natuurlijk voor de dorst een  biertje en een smoothy. Mijn pizza is heerlijk maar groot. Dus Gerard eet de rest. We besluiten met een taxi terug te gaan en dat gebeurt ook. Maar we moeten wel een poosje wachten. "25 wachtende voor ons" Terug de badkleding aan en met de e-reader op een  bedje bij het zwembad. Gerard trekt nog een  paar baantjes. Af en toe iets te drinken halen om de dorst lessen en nog even genieten. We verkassen nog een keer om toch in het zonnetje te blijven.  Na nog een bakkie koffie terug naar het appartement.  Douchen om weer warm te worden. Dineren  met een heerlijk glaasje rode wijn  en als afsluiter een Irish coffie.  Tenslotte is het ons laatste diner. Terug in ons huisje zoals alle avonden nog een spelletje en dan onze laatste nacht in Puerto Rico.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    27 januari 2024
    En dan zit het er alweer op, jullie kunnen denk ik terugkijken op een geslaagde vakantie. Voor morgen een goede terugreis gewenst. Groetjes Yvonne 😘
  2. Esther:
    28 januari 2024
    Jullie hebben een mooie vakantie gehad om op terug te kijken. En wij hebben lekker mee kunnen genieten.
    Vanavond weer terug, ik zie jullie op Schiphol. Hopelijk hebben jullie een rustige terugvlucht. De wind is hier inmiddels gaan liggen. Liefs Esther

Jouw reactie