Zwarte Woud

6 september 2017

Woensdag 6 september 2017
Vandaag onze vrije dag. Maar er zijn plannen gemaakt. Met de bus naar Wolfach en dan met de trein Freudenstadt. Duss op tijd ontbijt en 9.30 uur met de bus. Zonnetje schijnt en de bus is op tijd. In Wolfach gaat Anneke proberen kaartjes te kopen. Een crime ondanks alle hulp die ze van de omstanders kreeg. Na enig overleg besloten we om in Wolfach te blijven. (Een mooie historische plaats ) We wandelen naar het centrum, waar markt is en zoeken een terras voor koffie met taart (schwarzwaldkirch) . Erg lekker. Daarna ga ik bij de vvv een platte grond halen en krijg ik een boekje met een nederlandse beschrijving van een rondwandeling. Met 7 personen op pad. Een wandeling langs het Raadhuis, Bovenste Poort, Stadsbrug, Kuurtuinhotel, St. Laurentius, Sleepgracht, Vlotpark, Narrenbron, Wijvengracht, Vlothaven met "Hollanders", Het Slot en het museum in Slot Wolfach". Na de leuke rondwandeling op zoek naar een kopje thee en voor sommige een broodje. Daarna nog tijd om even te winkelen. Niets gekocht. Om 15.00 uur waren de meeste weer bij de bushalte en om 16.15 uur stonden we weer bij ons hotel. Eerst nog even de Mariakerk in en het raadhuis gefotografeerd. In de Biergarten nog een JohannesBerensap en heerlijk gelachen. Vraag niet waarom.!!!!! Gegeten en een spelletje triominus gespeeld. Fijne rustige dag zodat de kuitspieren een beetje rust kregen.

1. Esther:
    6 september 2017
    Haha, kuitspieren tot rust laten komen, terwijl jullie zoveel hebben gelopen . Geniet er maar lekker van!!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    7 september 2017
    Je bedoeld de klimspieren, toch? Ik weet niet waar die zitten hoor!
    Fijn dat jij een goede oplossing vond.
    Groet, Truus.