Zwarte Woud

3 september 2017

Zondag 3 september 2017
Lekker geslapen en een uitgebreid ontbijt. Ik dacht nog een kopje koffie, maar dat viel tegen. Om 10.15 uur verzamelen bij de voordeur en op pad. Zonnig weer en lekkere temperatuur. Naar Hansjakobstein (738 meter hoog) via het Schmalzerhisli pad naar de Vesperstube waar we konden lunchen. Prachtige natuur met paddestoelen en roos/rode bloemen. In het begin op een smal pad aardig steil. Maar met hulp van Willem kwamen we allemaal op de iets beter begaanbare paden terecht. We zagen nog een Stutze der Drahtseilbahn. Die Bahn verband die Ladestation auf der vierten Sohle. In 1908 in bedrijf genomen. Ook een uitkijktoren waar alleen Willem even gebruik van maakte. De eerste wandeling was best pittig en we moesten echt aan het klimmen wennen. Om 13.00 uur bereikten we het restaurant en konden we aan de koffie met taart of een lunch. Het was aardig druk en 1dame voor de bediening, dus er ging het een en ander niet goed. Maar om 14.30 uur aanvaarden we de terugtocht met een volle maag. Nog even op de foto bij de Schwarzenbruch en dan dalen. Op het smalle pad moesten we ook nog uitwijken voor 2 paardjes (gelukkig bij een breed pad) en 2 fietsers ( bij op een smal pad.)Heel lastig. Een keer mocht Willem nog even de helpende hand bieden maar daarna redden we het allemaal tot het hotel. Gerrit kreeg even hulp bij het laatste stukje. Super dat deze eerste wandeling zo fijn gegaan is. Nog even wat drinken in de Biergarten, douchen en eten. Na het eten nog even triominus met Anneke S. , Corrie D., Corrie R, en Tini W. Op tijd de koffer in en op naar morgen.

1. Esther:
    4 september 2017
    Leuk mam! Blij dat deze wandeling goed is gegaan!!
    Dikke kus van ons
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    4 september 2017
    Goed weer en een mooie wandeling dat nemen ze jullie niet meer af! En....alles is goed gegaan! Groet, Truus.