Zwarte Woud Duitsland

2 september 2017

Zaterdag 2 september 2017
Vanmorgen 05.00 uur op. Wat een tijd. Douchen en ontbijten en de koffer dicht. Om 06.00 uur wandelen Gerrit, Tini en ik naar station Zaandam. Met de trein van 6.35 uur naar Amsterdam en daar wachten we met een kopje koffie op de ICE naar Duitsland. 13 personen (Anneke R., Anneke S., Tini/Gerrit, Willem/Hennie, Frans /Corrie, Tini Brasz, Corrie R., Vera, Bert en Els). Zowaar vertrekken we op tijd (8.05) , maar onderweg horen we al gauw "wegens werkzaamheden rijdt de trein niet verder dan Karlsruhe", waar we om 13.00 uur aankomen. Het is in Duitsland al precies eender als in Nederland.Tijdens de treinrit eten en drinken we wat en spelen een kaartspel (pesten). Vreselijk gelachen met Corry D, Corrie R. en Anneke Strijland. Na een uurtje wachten in Karlsruhe gaan we met de boemel naar Freudenstadt en stappen over op de boemel naar Wolfach. En wat een massel de bus staat startklaar om ons naar Oberwolfsch te brengen. Om 17.00 uur zijn we dan met enige vertraging toch op de plaats van bestemming Hotel HIrschen. Sleutel ontvangen en naar boven 2de verdieping kamer 24 (geen lift). Nette kamer, koffer uitgepakt en naar beneden voor de koffie, dit werd echter een welkomstdrankje. Daarna een heerlijk diner (forel was erg lekker), ijs en koffie toe. Om 21.15 uur naar boven. Corrie v.R. gaat de douche proberen en ik maak mijn verslag. Zo deze dag zit erop.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    3 september 2017
    Wat een reis en dan al zo vroeg maar jullie hebben je niet verveeld, begrijp ik, en de stemming is opperbest! Veel plezier en even naar de kerk he, het is zondag morgen!!!
    Groet, Truus.