vervolg Jordanië

Zaterdag 19 april 2014
19.30 was de groep bij elkaar en Galib bracht ons naar een restaurant een paar straten verder. Daar konden we op het terras zitten onder de luifel. Heerlijk weer, de meegenomen vesten waren echt overbodig. Wegens alle ongemakken kregen we van de hoge baas van Fox een drankje aangeboden. De maaltijd werd geserveerd en we konden kiezen uit een hele vis, visfilet of vlees. Velen kozen voor de visfilet. Galib zat bij ons aan tafel en er heerste een prima sfeer. Het toetje was de verjaardagstaart van Manja.
Om 23.15 uur terug in hotel, nog een kopje thee en slapen. Halverwege de nacht buikkrampen en aan de diarree.

Zondag 20 april 20 14
Pasen we merken er weinig van. Vroeg op en zorgen dat de koffer op tijd op de gang staat. Klein ontbijtje met thee. Om 8.00 uur start de bus. Richting de Dode Zee ongeveer 4 uurtjes rijden. We reden over de weg langs Israël nr65. Deze weg wordt af en toe afgesloten als er een mist hangt van zand. Wij hadden gelukkig aardig zicht. We reden door de Jordaanvallei waar veel mensen wonen van Afrikaanse afkomst. De vallei is erg vruchtbaar. En er is ook irrigatie. Het klimaat zomers heet, in de winter vorst. Ook wonen er veel Egyptenaren in de vallei. Landarbeiders die voor lage lonen werken. We passeren de fabriek waar ze kalium verwerken en waar de grote baas jarenlang corrupt bleek te zijn. We stoppen bij een coöperatieve, opgezet door koningin Noor waar natuurproducten verkocht worden en natuurlijk souvenirs. Sjaal gekocht, kan ook dienen als tuintafelkleedje. Tegen 14.00 uur kwamen we aan bij ons hotel Winter Valley Warwick. Meteen aan de lunch. Alsof we dagen niet te eten hebben gehad. Koffers halen, naar de kamer en badpak aantrekken. Met de shuttle naar het strand (800 meter) voor het zoute water en de modder. De Dode Zee het diepste punt van de aarde en de zuiverste lucht. Nellie Dekker zat in dezelfde shuttle. Even drijven in de zee. Het zoutgehalte in de zee is 29 procent. Daarna ons lijf ingesmeerd met modder, laten drogen, de zee in en schoonwassen. Even douchen en drogen. Onze huid is weer als nieuw. Toen nog even een duik in het zwembad. Om 18.00 uur douchen en thee drinken. 19.30 uur laatste diner. De groep schoof de tafels aan elkaar zodat we gezellig bij elkaar zaten. 21.30 uur boven en ons voorbereiden op morgen.

Maandag 21 april 2014
Goed geslapen sinds tijden in een tweepersoonsbed. Maar gelukkig erg breed. Koffer dicht en nog even zondigen met een zoet ontbijt.
Even over 8.00 uur rijden we weg uitgewuifd door de achterblijers. We rijden door de vallei waar Johannes de Doper Christus heeft gedoopt. Over de berg prachtig uitzicht en prachtig weer richting vliegveld Amman waar we afscheid nemen van Galib en overgedragen aan Mehmet. Deze jordanier zorgde ervoor dat we bij de juiste balie terecht kwamen. Door de elektronische poort, terug moest mijn schoenen uit. Gauw toilet gezocht want net voor de douanve 1/2 liter water opgedronken , laatste dinars uitgegeven aan cappuccino en lekker broodje. Nu wachten op vertrek.

1. Esther Schoofs:
    21 april 2014
    Klinkt goed! Goede vlucht en tot vanmiddag.
  2. Esther:
    21 april 2014
    Weer leuk om te lezen!! Maar ik ben blij dat je vanmiddag weer terug bent. We zien je op Schiphol, want de kids wilden je graag weer zien
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    21 april 2014
    Fijn dat je weer op de terugweg bent. Goede vlucht! Hoe laat denk je in Zaandam te zijn?