4daagse Diever

21 mei 2014
Om 9.00 uur de tas in de auto en daar gaan we. Gerrit, Tini en ik. Onderweg pikken we Jaap en Frieda op en rijden richting Diever. Achter de auto hangt een mooie caravan. Onderweg een koffiestop. Daar ontdekte ik dat ik mijn broodje vergeten was. Geen nood een broodje gezond gekocht. Gerrit nam de toeristische route via Ruinen. Een bochtige weg met hobbels. Bij aankomst was de kantine nog gesloten. Dus even wachten. Een leuke plek voor de caravan en schuin er tegenover een bungalowtent. Meteen aan het werk. Caravan inrichten en koffie zetten en bed opmaken. Daarna de camping verkennen. Met de auto naar Diever, boodschappen en de startkaarten gehaald.Terug op de camping raakte Jaap aan de praat met een mevrouw die in april onze wandeling in de Zaanstreek had gelopen. Ze was vol lof over de tocht. 'S avonds in Diever gegeten en koffie gedronken terug op de camping nog even buiten gezeten. en jawel een mug op mijn voet, even later bloedspatten in mijn hand. Verder eerste dag prima verlopen.

22 mei 2014
7.30 uur opstaan en ontbijten 9.00 uur op de fiets richting Diever. Allemaal op de 10 km. Via Wapse langs en door het bos. Het weer prima met een lekker zonnetje. 2 keer pauze en om 13.00 waren we weer terug. Even een frisse duik in het zwembad. Daarna de fiets gepakt en heerlijk een rondje knooppunten gefietst. Natuurlijk een omleiding dus de weg kwijt. Toch was ik om 17.30 uur weer op de camping. Ik rook de wraps. Erg lekker met ijs toe. Rondje camping, even bij het ooievaarsnest gekeken maar de jonkies laten zich niet zien, kopje koffie en toen naar binnen. Het begon te waaien maar de regen bleef toch uit. De konijntjes laten zich af en toe zien. Het is een gezellige camping met veel wandelaars. Lekker slapen.

23 mei 2014
Lekker slapen homaar. Koud gehad. Ook de anderen hadden een mindere nacht. En het zonnetje liet zich ook niet zien. Toch begon onze tocht droog. We hadden mazzel want de route ging hoofdzakelijk door het bos. Geen regenkleding aan. Ik kwam Dick Koning tegen met Mieke (2baligangers) leuk om Mieke weer even te spreken. De route liep via Oude Willem. Op de camping aan de koffie. De organisatie deelde hier mandarijnen uit. (gister een banaan) lekker opgegeten. Bij terugkomst even boodschappen halen, vandaag is Frieda aan de beurt om te koken. Het motterde aardig maar toch heb ik de fiets genomen en ben richting Uffelte gegaan. De fietstocht heb ik ingekort want ik hoorde in de verte gedonder. Gezwommen met Tini, lekker met elkaar gegeten en 's avonds een spelletje yahtzee dat won Jaap. Het werd koud in de tent dus naar bed.

24 mei 2014
Een rotnacht (koud) en Jaap had veel last van kramp. Na het ontbijt gingen we op de fiets naar de start. Echter Jaap ging niet mee. Omdat de route via onze camping (wittelterbrug) liep zorgde Jaap voor de koffie met iets lekkers. Na een uurtje wandelen stond de koffie klaar en zaten we lekker rustig bij onze bungalowtent. verder liep de route via Dieverbrug en hebben we ons broodje opgegeten bij de sluis van Diever. Onderweg wilden Tini nog even naar de kringloopwinkel en zowaar Frieda scoorde een botervloot voor haar dochter. Ook zagen we een mooie houten overpot ca 75 cm hoog, een prachtige rieten mandwieg en nog een aantal prachtige rieten/houten artikelen. Waaronder een mooie havik. Weer boodschappen gehaald, we moeten tenslotte blijven eten en om 13.15 uur zaten we lekker in het zonnetje. Nog even de fiets gepakt. Richting Havelte, een beetje kriskrassen, via Wasperveen door het bos en via open land kwam ik langs een mooi meer. Terug door Diever voor aardbeien en een foto van de molen. Mijn beurt eten koken, bijna alles op. De afwas en nu douchen. Heerlijk die douche, dan koffie en revanche met yahtzee. Maar ook vanavond zat het me niet mee. Toch nog 2de. Nog even de kranten doorgespit en slapen.

25 mei 2014
Redelijk geslapen en laatste ontbijt met Jaap en Frieda. Tas ingepakt en voor de 4de keer op naar de start. Goed weer. De route was dit keer net geen 10km. Met een rust op landgoed 't Wildryck Dieverbrug en een stop bijna bij de finish waren we om 11.45 uur terug. Als welkom ontvingen we een mooie rode roos. De 4dgse zat erop. Terug naar de camping, laatste spullen ingepakt, soep gegeten met een krentenbol, sleutels en fietsen ingeleverd en toen naar de bushalte voor de bus van 13.36 uur. Gelukkig was deze aan de overkant van de brug slechts 7 minuten lopen. Gerrit en Tini zwaaiden ons uit, zij bleven nog tot woensdag op de camping. Met bussen en treinen (dit keer prima) stapte ik om 17.15 uur binnen op de Boeg.
MOE MAAR VOLDAAN.

ELs de Jong

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    25 mei 2014
    Leuk verslag en weer een hoop gedaan. Groetjes Yvonne.
  2. Jaap gruijs:
    26 mei 2014
    hallo els bedankt voor de leuke dagen samen met tini en gerrit
    veel gezien
  3. Tini en Gerrit:
    Hoi Els leuk (opstel)gemaakt zo heette dat vroeger op school
    We hebben gezellige dagen met jou, Jaap en Frieda gehad.
    Gelijk maar even je verslag over Jordanië gelezen.
    Gr. Tini en Gerrit
  4. P.W. van van Amersfoort Truus:
    26 mei 2014
    Je bent weer reuze in touw geweest! Lopen, fietsen, boodschappen doen, koken, fotograferen en ook nog een verslag, prachtig! zus Truus.
  5. Esther:
    30 mei 2014
    Leuk om te lezen mam!! Goed dat jullie het uitgelopen hebben. Alleen balen dat je het zo koud hebt gehad. Liefs REDL
  6. Esther:
    30 mei 2014