stockholm

2 juni 2014
Opstaan douchen en ontbijten. Sleutel inleveren en met onze rugzak richting Stadhuis. Dit gebouw willen we nog bezichtigen. Leuke wandeling langs het water dan kaartjes kopen. Een beetje moeilijk te vinden, dus eerst een rondje om het gebouw. 10.00 uur start de rondleiding door een gids die perfect en duidelijk engels spreekt. Een schitterend gebouw met de blauwe hal die gewoon rood is. De architekt vond tijdens de bouw de rode stenen heel mooi, dus wijzigde hij de kleur. Gratis trouwen kan ook in een kleine ruimte met prachtige wandkleden, deze mochten we niet fotograferen. De Gouden Zaal schitterde prachtig. Alle wanden voorzien van mozaik uit glas en goud. 18.000.000 stukjes. Zie foto's. De kunstenaar kreeg 2 jaar de tijd om alle wanden te decoreren. Dit is met hulp gelukt. Daarna aan de koffie. Deze smaakte ons niet. Toen door de tuin waar Yvonne alle beelden fotografeerde. Overal gouden accenten aan de muur en op het dak. Ook ligt de stichter van Stockholm Birger Jarl uitgevoerd in het goud onder een mooie stenen baldakijn aan de zijkant van het stadhuis. Het gebouw doet mij denken aan een kerk. Verder gelopen naar de kade voor een historische rondvaart rond de eilanden Kungsholmen, Marieberg en Langholmen. Op dit laatste eiland kun je overnachten in de vroegere gevangenis. Hotdog gegeten en de bus naar het vliegveld gezocht. Om 15.00 zaten we aan de thee. Mooie tijd om ons reisverslag te maken en iets te eten. Straks inchecken en wachten op vertrek naar Nederland.

1. Esther:
    2 juni 2014
    Voor straks goede reis en alvast welkom thuis mam en Yvonne!!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    2 juni 2014
    Ik zie dat jullie vanmiddag om 3 uur nog in Zweden waren en nu waarschijnlijk thuis. Wat hebben jullie in 4 dagen veel gedaan! Welkom thuis en voor straks welterusten!
    Groeten, Truus.