stockholm

1 juni 2014
Lekker geslapen en vol goede moed. Eerst douchen en ontbijten en dan op stap. Ons programma is: bus, modern museum, boottocht, Noors museum en tussendoor nog wat eten. Eerst de goede bus gezocht en gevonden maar we moesten een kwartiertje wachten. Toen we uitstapten zagen we kleurrijke beelden. We waren op het eiland Skeppsholmen. De tentoonstelling van Nils Dardel was aardig, de moderne kunst verder in het museum kon ons niet bekoren. Buiten stond naast elk kleurrijk beeld een ijzer mechanisme dat vonden we een leuke toevoeging. Rond gewandeld en de bus gepakt (1halte). We waren precies op tijd voor de rondvaart. Heerlijk op het water en het eiland Djurgarden vanaf de boot bekeken. De Royal Canaltour duurde krap 45 minuten. Mooie huizen, reigers in de bomen, kleurrijke planten en brandganzen. Ook zagen we pretpark Tivoli. De boot meerde af op een andere plek en toen moesten we een stukje lopen. Broodje en drinken gekocht en op een bankje in de zon opgegeten. Plots kwam er een groep paarden met ruiters in uniform (wisseling van de wacht! ) geen helm langs. Dit gebeuren helemaal vergeten. Later zagen we een groep ruiters met helm. De tram gepakt naar het Noors Museum op eiland Djurgarden. Fout muntje in de safe maar met hulp van de kassiere werd het euvel snel opgelost. In dit museum het interieur uit vroeger tijd tot heden. Ook kleding en sieraden. Ook waren de Sampi (laplanders) vertegenwoordigd met kleding en voorwerpen. Tussentijds koffie gedronken en tegen 17.00 uur de tram gepakt, overgestapt op de bus en terug naar het hotel. Lekker in de tuin aan de thee. Nadat de thee op was naar boven en languit op bed gelegen. Yvonne werkte haar logboek bij. Tegen 20.00 uur begon onze maag te knorren en zijn we op zoek gegaan naar een fatsoenlijke eettent. Zowaar gevonden en een heerlijke Jensen steak gegeten. Omdat het eten erg snel geserveerd werd waren we eerder klaar als verwacht. Afgerekend en naar de Sergels Torg gewandeld. Een glazen toren die 's avonds verlicht is. Maar helaas het was nog lang niet donker genoeg. De lampen branden wel maar het straalde niets uit. Terug gewandeld en om 22.00 uur was ik weer terug op de kamer. Yvonne ging beneden nog even op Internet. Ze heeft op de kamer geen bereik. Nog even tanden poetsen en dan slapen. Morgen nog iets ondernemen en weer naar huis.

1. Esther:
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    2 juni 2014
    Weer zo'n volle dag en bijzondere dingen bekeken. Mooie foto's! Nog één nachtje slapen! Goede terugreis en welkom thuis! Groet, Truus.