Sicilie

8 september 2014

Maandag, 8 september
Nog even over gisteravond. Gewandeld langs strand, geluisterd naar de zang van Jehova getuigen en toen bij Ciao Ciao aan de omelet met wijn. Heerlijk met elkaar zitten praten en om 22.30 uur terug in hotel.

Maandag na ontbijt 08.00 uur vertrek naar de Etna. Warme kleding mee en natuurlijk mijn stok. 09.15 uur zijn we bij DE GROTE KAT DIE RUSTIG LIGT TE SPINNEN EN NU EN DAN WAKKER WORDT. (Leonardo Sciascia) Van hieruit; Rifugio Sapienza gaan we met de kabelbaan naar 2600 meter Bergstation La Montagnola overstappen in terreinwagens naar 2900 meter. Dan lopen. Omhoog en dan een rondje om de grote krater. Prachtig panorama en veel wind. Mooi helder weer. Toen we terug waren bij de terreinwagens kwam de mist opzetten. We hadden het getroffen. Om 12.15 uut waren we weer bij de andere reisgenoten en de bus. De warme kleding kon weer uit. Er volgt een busrit bergaf. Net slowmotion. Een fantastische chauffeur. De lunch in een klein bergdorpje. Allerlei locale gerechten en een glaasje rode wijn van eigen bodem. Nog even door de citruswijngaard gelopen en weer in de bus. Terug langs de kust waar we een blik konden werpen op de badplaats Giardini Naxos en het rotseilandje Isola Belle. 16.00 uur terug in hotel. Truus ging douchen en ik ben de Ionische zee ingedoken. Heerlijk water maar kiezelstrand. Niet leuk voor de voeten. Nog even gedoucht daarna zitten tikken. Dadelijk nog even eten en dan zit deze dag er ook op.