Sicilie

6 september 2014

Vrijdag 5 september
Ontbijten en koffers bij de receptie. De bus ging om 8.30 uur rijden met als eindbestemming Palermo. Aan de koffie in Selinunte. Een uitgestrekt ruineveld met verspreide tempelcomplexen. Heel veel gelopen en veel opgestoken van de uitleg van Steven. (Audio). Gelukkig houdt mijn pet mijn hoofd een beetje koel, het is in het zonnetje goed warm. Daarna met de bus omhoog en daar zien we nog resten van de Akropolis. Wat waren de mensen vroeger knap maar eerzuchtig. Mijn tempel is groter dan de jouwe. Je kunt hier straten, bruggen en de loop van de rivier naar de zee nog onderscheiden. Om 12.20 uur zitten we vermoeid bij een restaurant op het strand. Lekker eten en water. Op koffie, thee en water houden we het lang uit. 14.00 uur en we stappen weer in de bus en gaan nu op weg naar Segesta waar we een prachtig theater zien uitgehouwen uit de top van Monte Barbaro. Omhoog met de bus maar wandelend omlaag. We kunnen merken dat we toch enigszins vermoeid raken. Beneden konden we weer omhoog naar de nooit voltooide dorische tempel. Dit hebben we maar niet meer gedaan. We hebben hem vanuit de verte bewonderd. Om 16.45 uur klommen we weer in de bus voor het laatste stukje naar Palermo. Het landschap was prachtig. Prachtige bergen. Had geen idee dat er zoveel waren. Wat ik tot nu toe van Palermo heb gezien is de krottenwijk en heel veel vuilnis. Om 18.20 uur arriveerden we bij
Casena dei Colli ons hotel voor 2 nachten. Wederom 5 slaapplaatsen dus we kunnen kiezen. De airco werkt ook. 19.30 uur lekker gegeten en in de tuin nog even aan de thee. Wifi geïnstalleerd en de dag afgesloten. Bedtijd. De wekker staat op 07.00 uur.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    6 september 2014
    Wat moeten jullie vroeg uit de veren zeg, maar wel mooi allemaal als ik het zo lees, groetjes Yvonne.