Sicilie 2014

5 september 2014

Woensdag 3 september 2014
6.45 uur gaat de telefoon en de taxi staat voor. Het is wel druk op de weg, maar Esther kan lekker doorrijden. Dus om 7.15 uur al op Schiphol. Inchecken, koffers afgeven, door de douane en aan de koffie. De tijd vliegt. Toilet en dan even rondlopen en een plaatsje gezocht gate C10. Nu wachten op het vliegtuig. De vliegreis ging voorspoedig en om12.47 stonden we weer op de grond maar nu in Catania op Sicilie. 21 personen waren er geboekt voor deze reis. Nadat we de koffers opgehaald hadden gingen met onze reisleider Steven en chauffeur Giovanni op weg naar Taormina. Ook hier kennen ze files. Maar na een mooie tocht, overstap in een klein busje arriveerden we om 15.00 uur in Taormina. Na uitleg van Steven konden we even ons eigen gang gaan. Dus Truus en ik wandelden via de Corso Umberto van oost naar west. Leuke smalle zijstraatjes met trappetjes. Hier en daar een mooie gevel. De Christiana kerk bezocht met prachtige plafondbeschildering. Bij het panoramaterras, hotel wunderbar, prachtig uitzicht over de Ionisch zee. Terug, een hoed gekocht en een ijsje. Terug naar Palazzo Corvaia, waar de reisleider ons opwachtte en ons toen meevoerde naar het Griekse theater. Wat een trappen, maar een schitterend uitzicht. Ook konden we nog even genieten van de pianostemmer. Daarna nog even naar de Engelse tuin. Prachtig ingericht, met standbeeld (man leek op jonge prins Willem Alexander. Nog een paar foto's van de zee, terug naar de bus. 19.00 uur in hotel Albatros in Letojanni. Kamersleutel, douchen en om 20.00 uur diner. Met Egbertes uit Nijmegen en Gradi uit Ochten. Lekker gegeten, wijntje en water. Nog even een wandeling over de boulevard, de kerk in en terug naar het hotel. Verslag maken, tanden poetsen en slapen.

Donderdag, 4 september
Na een sober ontbijt, vertrekken weer om 08.00 uur en rijden onderlangs bij de Etna richting Piazza Armerina. Een weg langs palmplantages en cypressen (paraplubomen). Om 9.30 uur koffie. Om 10.00 uur waren we bij
Villa Romana del Casale. Prachtige mozaïeken op de vloeren. Afbeeldingen van jachttaferelen, mythologische thema's en dieren. Prachtige kleuren. Om 12.30 uur weer in de bus op weg naar ons lunchadres. Heerlijke Antipasta Ruztico gegeten (verschillende soorten groenten, omelet en brood). Daarna volgde een lange busrit naar Agrigento. Mijn ogen gingen vaak dicht. De natuur is niet spectaculair. Terwijl we op de gids wachten, hebben we nog even kaarten gekocht. Toen volgde er een lange excursie langs de tempels. Heerlijk met audio, alleen jammer in het Engels. Om 18.15 uur arriveerden we bij het Grand hotel Mose in Agrigento. Prachtige hotel met zwembad. Gauw de koffer naar de kamer en hup zwembad in. Eigenlijk was het aan de late kant. Maar toch nog heerlijk baantjes gezwommen. 19.30 uur welkomstdrankje en daarna diner. Dit keer met Joop, Trudie , Deli en Kees. Heel gezellig. 22.00 uur terug naar de kamer en verslag maken. Daarna lekker slapen.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    5 september 2014
    Fijn dat de reis goed gegaan is. Zo te lezen al een hoop gezien. Geniet ervan en groetjes aan tante Truus.