New York vervolg

27 mei 2015

Na een busrit van 2 1/2 uur arriveren we in Sag Harbor. Een havenplaatsje met een oude molen, een gezellig dorpsstraatje met winkels en cafeetjes en prachtige boten in de haven op Long Island. Katherine haar vader staat ons op te wachten en na een korte rit zijn we bij Kees en Sharon van Liempt hun woning. Een mooi houten huis met zwembad en omringt door bomen (In Holland te vergelijken met een grote vakantiewoning. Hartelijk ontvangst en na een rondleiding door het huis aan de thee. Het waterketeltje voor de thee staat op een comfortje met een waxinelichtje. Gezellig zitten kletsen en Kees en Veen zijn o.a met de barbecue bezig. In de loop van de middag arriveren enkele vrienden van Kees en ook van Katherine. Ook een leuk ventje van 5 maanden Miles. Gezellig aan tafel. Het gezelschap (11 personen) spreekt engels en nederlands behalve Noel en vrouw en een jongeman naam? Ondanks dat de jongeman geen nederlands spreekt hebben we een gezellig gesprek. Na de barbecue/lunch hebben Veen en Katherine ons even het dorp laten zien, in een café thee gedronken en ons op de bus gezet (20.30 uur). Om 23.00 uur terug in hotel. Moe maar voldaan. Kees van Liempt is een producent (2de generatie). Zijn vader was producent van o.a. de begintijd van Andre Rieu. Sharon schildert aquarel en olie.

Maandag, 25 mei 2015
Alweer de laatste dag. Wat hebben we nog niet gedaan! !!!
Eerst even ontbijten (krentenbrood). Tas, fototoestel, water en geld en daar gaan we. Bij Grand Central eerst een beker thee en metrokaartjes gekocht. Onze 7dg kaart is nl. niet meer geldig. Lijn 4 downtown naar Bowling Green. National Museum of the American Indian is gelukkig open en gratis toegang. Prachtig gebouw met mooi beschilderd plafond. Afbeeldingen van de boten die imigranten brachten. Maar ook de tentoonstelling is zeer de moeite waard. Tippi is aan de binnenkant prachtig beschilderd. Hele mooie sieraden bezet met allerlei kleurige stenen. Ook mandjes, schaaltjes etc. uit de cultuur van de indianen. Een film over dansen en de gewaden die men draagt tijdens de dans zijn tentoongesteld. Tussendoor koffie of thee met een kaasbroodje. Het zonnetje schijnt en het is warm. We duiken het Battery Park in op het zuidpuntje van Manhattan. Hier staat Castle Clinton, een fort uit 1812. Het heeft verschillende functies gehad, nu verkoopplek voor kaartjes voor het Vrijheidsbeeld. Heerlijk gewandeld en verschillende beelden ontdekt en natuurlijk gefotografeerd. Terwijl we even op een bankje zitten scharrelt er een eekhoorn rond. Toch laat deze zich niet fotograferen. Ik ben te traag. Dan vinden we het tijd voor ijs. Eerst bij een terras geprobeerd. Hebben alleen sorbets, dat willen we niet. Maar vlak bij de ingang van de metro heerlijk een ijsje gegeten. Dan zijn we moe en gaan met de metro naar Grand Central. Dit keer bij de overstap enige vertraging. Tegen 17.30 uur zijn we bij het hotel. Toch maar eerst even eten en drinken halen. Omdat het vandaag Memorialday is blijkt ons favoriete tentje dicht. Dan maar naar de overkant. Tas vol en heerlijk op de kamer gedineerd. De papieren nagekeken en geldzaken afgehandeld. Planning gemaakt voor morgen. Verslag gedaan over deze dag en dadelijk lekker slapen.

Dinsdag, 26 mei 2015
Laat wakker, ontbijt op bed, koffer op bed, douchen en inpakken. Nog even een wandeling in de buurt gemaakt. Koffie bij McDonald en terug naar het hotel. De koffers gepakt en een taxi genomen naar JFK. Bij aankomst inchecken, rolstoel geregeld en Joke werd gereden tot de gate. We zijn wel vroeg maar we zijn moe en willen naar huis. Alles verloopt prima. De gereserveerde stoelen ziin niet correct dus even melden. Eerst is er geen oplossing, maar dan komt de dame van de balie plots naar ons toe en ze heeft andere plaatsen. Heerlijk geen stoelen voor ons dus extra beenruimte. Tijdens de vlucht een filmpje gekeken en gegeten. Ik denk met een wijntje slaap ik straks wel. Maar dat lukt niet.

Woensdag, 27 mei 2015
We zijn een 1/2 uur eerder op schiphol. Zo vlug als op de heenvlucht, zo traag was de service op Schiphol. Degene die Jokenaar de bagageband moet brengen moet meerdere passagiers wegbrengen. Maar eind goed al goed Rene staat te wachten en nadat hij eerst Joke heeft thuis gebracht rijdt hij naar de Boeg en zitten we om 08.45 uur aan een hollands bakkie koffie. Straks de koffer uitpakken en waarschijnlijk even mijn ogen dicht. Dit was NEW YORK.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    27 mei 2015
    Wat een leuke dag maandag! Nu ik het vervolg lees ben je vandaag al thuis gekomen. Welkom!!!
    Een geslaagde vakantie? Weer een heleboel andere belevenissen.
    Groeten, Truus.