Marokko

31 oktober 2019

Woensdag 30 oktober 2019

Tot 05.00 uur lekker geslapen. Echter kramp en ja hoor diaree. Vast van het zwemwater. Toch weer weggezakt en om 07.30 uur de wekker. De krampen houden nog even aan. Ontbijt en dan om 09.00 uur gaan  we met jeeps  op safari. Wij (Joke en ik) zitten met Nomi en Soufiane in de voorste jeep. We gaan naar de oase van Fint. Een mooie rit over paden met veel losse steentjes en behoorlijk veel kuiltjes. Dus het is schudden in de  jeep. Een fotostop, de moeite waard. De  rotsen zijn imposant en het riviertje heel lieflijk. In de verte zien we een filmstudio. De omgeving is echt geschikt voor de historische films. Dan pikken we een gids op en deze leidt ons door de oase. We zien dadelbomen, palmen, oleander, veel vlinders en veel kleine akkertjes. Af en toe steken we het riviertje over. Zien een ezeltje in de schaduw, moeten opzij voor een brommer en ontmoeten de vrouwen die de akkertjes bewerken. Aan het eind komen we bij een traditioneel huisje en gaan naar binnen. Schoenen uit, gauw toilet bezoeken en dan op de grond zittend aan de thee, dadels en brood gedompeld in  de olie. Dan nog even het huisje bekijken en met de jeep terug naar het hotel. Sommige willen nog even pinnen en om 12.30 uur zijn we terug in ons hotel. Even overleg met Joke. Besluiten de straat op te gaan en kijken of we een lunch kunnen bemachtigen. We vinden een kleine supermarkt en halen water, yoghert, koekjes en een pakje tuc. Ook komen we een winkeltje tegen met brood. Kijken nog even rond en gaan dan terug naar het hotel, waar we op het balkon eten. Joke zet thee met een antiek, maar goed werkend kookspiraaltje. Smaakt goed. Even geslapen, nog een wandeling  gemaakt en bananen gekocht. Dit stopt goed!!!. Lekker zitten lezen op de schommelstoel op terras. Daarna diner en slapen.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    31 oktober 2019
    Wat een pech! Toch een mooie bijzondere dag. Het beste en doe voorzichtig! Groet!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    2 november 2019