Kopenhagen

26 mei 2018

Zaterdag 26 mei 2018

Nog even over gisteravond. Na even languit op bed gaan we beneden in het hotel eten. Weinig volk maar dat deerde ons niet. Yvonne had kalfsvlees en ik kabeljauw. Ik heb de vis een beetje laten zwemmen in een lekker wijntje. Yvonne niet. Als toetje een kopje thee. 21.30 uur uitgeteld en was ik snel in dromenland.
Om 08.45 uur zaten we na een goede nacht lekkere douche aan een uitgebreid ontbijt. 9.45 uur op pad. Met metro en bus naar Kastellet (Citadel Frederikshavn). De eenvoudige kerk bekeken en de molen op de foto genomen. Wandelend naar de haven langs de zeemeermin en de Dannebrog (boot v.d. koningin ) gefotografeerd. Standbeelden en bloemen op de gevoelige plaat vastgelegd
Dan naar Amalienborg en op het plein staan wachten op de balconscene van kroonprins Frederik met zijn gezin en koningin Margrethe. Een leuke belevenis. Af en toe een spatje regen, gelukkig bleef het bij een beetje regen. Op zoek naar een plekje op een terrasje, maar alleen plaats in de zon. We belanden bij de Expressobar voor een lekkere cappuccino met een muffin. We besluiten naar het Deens Design museum te gaan. Onderweg fotografeert Yvonne de prachtige Marmorkerk en daar gaan we naar binnen. Prachtig vanbinnen. Daarna ontdekken we de Aleksander Nevskij Kirke. Mooie iconen , prachtig plafond. Echt een hele mooie kerk. Het Design museum echt een eyecatcher. Wat een leuke grappige spannende voorwerpen. Kleding, stoelen, aardewerk, sieraden te veel om op te noemen. Aan de thee want onze voeten hebben het zwaar. Omdat ik het strand bij ons hotel ook wilde zien, gaan we met de bus en metro richting strand. We komen tot de ontdekking dat het strand nog een eind lopen is en besluiten het een en ander bij de Lidl te halen en op onze kamer op te eten. Terwijl we tv kijken naar de rijtoer van de kroonprins genieten we van een sobere maaltijd. Een fijne dag.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    27 mei 2018
    Bijzondere dingen gezien! Heel leuk verslag van gemaakt! Was de koning jarig of zo? Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Veel plezier! Groet, Truus.