Kopenhagen

25 mei 2018
Na een vlotte rit (Paul) ziin we om 05.15 uur op Schiphol. Inchecken maar geen gereserveerde plaatsen. Heel raar. Maar het komt goed werd ons verteld. Koffie smaakt goed en nu afwachten. Het is goed gekomen met de plaatsen. Achter elkaar rij 5 en 6. Na een voorspoedige vlucht op het vliegveld Kopenhagencards gehaald en cash. Dan met de metro lijn 2 (zonder bestuurder ) naar het hotel. Oeps 1 halte te ver, even terug. Te vroeg dus koffers afgegeven, koffie, toilet en op pad. Met de metro naar Kongens Nytorv. Bij het uitstappen was Yvonne er al uit en ik zat klem. Dus ik ging nog een halte verder en weer terug. Eerst even bij Magasin du Nord (soort Bijenkorf ) naar binnen en bij het Koninklijk Theater laatste niet iets bijzonders. Dan wandelen langs de Nyhavn (17de eeuw ) met allemaal kleurige huisjes. O.a. het woonhuis van Hans Christian Andersen (op nr 20 heeft hij het sprookje de Tondeldoos geschreven ) en oude boten. Overigens prachtig weer. Dus jas kan uit. Water gekocht en met de bus naar het Ny Carlsberg Glyptotek (museum ). Eerst werden we nog verrast door een klein peleton soldaten, die gingen naar het paleis de wacht aflossen. Museum is vanbinnen prachtig, mooie sculpturen en leuke schilderijen. Prachtig uitzicht vanaf het dakterras op o.a. Tivoli Pretpark uit 1843. Ondertussen ook nog een zomersalade met aparte radijsjes naar binnen gewerkt. Te voet naar het Raadhuis. Binnen rondgedwaald. Prachtig. O.a. klokken van Jensen. (renovatie), tegeltableaus, koper op de trappen en deuren en wandschilderingen. Onze voeten gingen protesteren. Een leuk terrasje opgezocht (binnentuin) en heerlijk een wijntje/sapje gedronken. Dan met bus en metro naar ons hotel. Ingecheckt, koffers gepakt en nu op bed verslag maken. Heel veel fietsers (is Nederland niets bij) en heel veel mooie grote gebouwen. O.a. het Kopenhagens brandweerstation.

1. Esther:
    25 mei 2018
    Wauw, 1 dag in Kopenhagen en al zoveel gezien!! Maak er een mooi weekend van een heel veel plezier. Veel liefs en dikke kusjes Esther
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    26 mei 2018
    Was al weer vergeten dat je naar Kopenhagen zou gaan met Yvonne. Helemaal met mijn hoofd bij Irene die is gistermiddag naar Suriname gegaan. Wat fijn dat het zo mooi weer is en je meteen zoveel kan bekijken. Veel plezier!!! Groet Truus.