Kopenhagen

27 mei 2018

Zondag 27 mei 2018

Nog even iets van zaterdag. Op de brug bij Kastellet zat een boerenzwaluw. Deze dacht ik blijf poseren voor Yvonne. Dus prachtig op de foto. Na de thee bij het Design museum kwamen we ook nog de katholieke St..Ansgar kerk tegen. Even naar binnen en een kaarsje opgestoken.
Zo nu de zondag.
Goedgeslapen, goed ontbijt en dan op pad. Metro/bus naar Rosenborgslot. Eerst door de tuin en dan om 11.30 uur mogen we het slot in. Wat een pracht en praal. Na 1 1/2 uur staan we weer buiten. Nog even door de tuin voor wat foto's en dan aan de koffie met een broodje. Het volgende project is de botanische tuin, deze is aan de overkant van de straat. Als we naar binnen gaan valt de tuin een beetje tegen, maar bij de rotstuin zien we toch veel variatie . Erg leuk al was er al veel uitgebloeid. Even rust voor een ijsje. Weer op stap en nu naar de Rundetaarn (ronde toren ) 1642. Niet via een trap maar een spiraalhelling naar de top op 34.8 meter met uitzicht over Kopenhagen. In de bibliotheek was een tentoonstelling van schilderijen (streepjestechniek), teksten en spreuken. Erg leuk. Ook een gat met glazen plaat (kon je op staan en heel diep kijken). Bovenin een observatorium. Toen we naar neneden liepen zagen we in de hoogte nog een planetarium. Als we ook dit project hebben afgewerkt gaan we eten. Fish en chips bij Illum. Een grote winkel met bovenin een restaurant. Op het buitenterras heeft het ons goed gesmaakt. Als afsluiting willen wij de bus/metro pakken naar Kastrup. Bij de Blauwe planet (een aquarium) willen wij aan de koffie en dan de brug van Kopenhagen naar Malmo fotograveren. Terwijl Yvonne nog wat gebouwen fotograveert zien we de rondvaartboot liggen en besluiten we om eerst nog even te gaan varen. Een leuke tocht met goede informatie. Wel een beetje winderig op het water. Toch besluiten we na de rondvaart nog even de bus/metro te nemen en naar de Blue planet te gaan. Echter alles uitgestorven en geen goed zicht op de brug. Een beetje teleurgesteld naar ons hotel. Koffie en chocomel. Yvonne nam op de kamer meteen een douche en nu bekijken we het concert voor prins Frederik op de tv met een wijntje.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    28 mei 2018
    Wel, wel wat hebben jullie afgewerkt gisteren!!!! Geweldig!
    Gelukkig mooi weer. Erg leuk om het allemaal te lezen.
    Vandaag terug naar huis? Dan een goede reis en welkom thuis.
    Groet, Truus.