Italië

31 mei 2019

30 mei 2019

De laatste dag van de vakantie "DE SMAKEN VAN LIGURIE EN TOSCANE". Na het ontbijt staan we met koffers klaar en vertrekken we om 8.45 uur richting Nice. Het is prachtig weer.  We rijden via de kustweg naar Imperia (deze plaats heeft het beste klimaat). We zien sneeuw op de bergtoppen en de uitzichten zijn prachtig zowel aan de zeezijde als aan de heuvel. In Imperia bezoeken het Olijfmuseum "OLIO CARLI". Een leuke bezoek met audio, de uitleg is echter zeer uitvoerig. Daarna op zijn Italiaans koffie aan de bar gedronken in een klein café.  Om 11.15 uur passeren we de grens en zijn we in Frankrijk.  We zien het standbeeld van een citroen in Menton. Moet nog even opzoeken wat dat betekent.  We werpen ook nog een blik op Monaco met zijn vele hoge gebouwen.  We stoppen in Eze voor een bezoek aan Fragonard Parfumeur. Hier worden parfums gemaakt van hoge kwaliteit en beperkte oplage. Niks gekocht. Dan hebben we vrije tijd. Anneke en ik gaan omhoog naar Eglise Notre Dame de l'Assomption. Ook deze kerk is de moeite waard.  We dwalen nog even door de smalle straatjes waar kunstenaars galeries hebben, en gaan dan weer via trappen en schuin lopende straatjes naar beneden. Daar vinden we een bakker en doen ons tegoed aan koffie met gebak  (aarbeien / frambozen ). Nemen voor de honger ook 2 croissantjes mee. Als we om 14.30 uur wegrijden raakt de bus een auto. Auto (die daar niet mocht staan) stond ook nog eens in de dode hoek. De chauffeur handelt het snel af en  vervolgt de route.  Om 14.45 uur arriveren we in Nice. Een stad met een heel oud centrum. Anita gaat met ons een wandeling maken door het centrum en geeft hier en daar uitleg. Bij de kathedraal worden we losgelaten tot 18.30 uur. We bezoeken de kerk en gaan even bij La Fayette binnen. Dwalen door de straten, de boulevard en gaan dan aan de koffie op een terrasje. We zijn een beetje moe. Dan komen we op een plein met water. De kinderen vermaken zich hier prima. De waterstralen spuiten hoog en laag en op verschillende plekken en tijden.  Het gaat hier niet op muziek.  Maar we vermaken ons hier prima. Zoals alle keren zijn we allemaal op tijd bij de bus en worden we gedropt op het vliegveld. Hier moeten we wachten, inchecken, wachten, wat eten en wachten op ons vliegtuig. Deze vertrek met 3 kwartier vertraging.  Koffer ophalen, taxi en om 02.00 uur thuis. Toch nog de koffer uitgepakt. Lekker geslapen, gedoucht en mijn vertrouwde ontbijt (boterham met appelstroop).  Groepsfoto per emails verzonden en verslag afgemaakt.  Een intensieve vakantie waarbij we toch alle dagen tussen de 5 en 11 km. hebben gelopen (o.a. trappen). Nu nog het boek maken.

Fijne vakantie met Anneke Strijland.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    31 mei 2019
    Wat een bijzonder slot! Alle dagen zijn goed besteed. Vermoeiend maar heel interessant. Ik heb genoten van je verslag! Dank je wel! Groet, Truus.