Italië

30 mei 2019 - Diano Castello, Italië

28 mei 2018

Na een uurtje rust gaan we buiten het hotel linksaf. In de verte wel donkere wolken maar ach.  We kunnen hier niet langs het strand, alles is priveterrein. Dan begin het in  de vertete rommelen.  Daar zijn we niet blij mee. Toch nog even verder en weer. Dus terug naar het hotel. Anneke het puzzelboek en ik het leesboek. Anneke heeft nog nootjes en er is water. Dus benen omhoog. Er komt een flinke bui omlaag. Zo tegen 17.00 uur besluiten we toch weer naar buiten te gaan en het is aardig droog. Echter niet links maar rechtsaf. Even de kerk in (geen foto's er was een mis).  Dan door wat winkelstraatjes en een ijsje gekocht.  Heerlijk. Om 19.30 uur diner en dan nog even aan de koffie.  Heel gezellig. 22.15 uur plat.

29 mei 2019

Ontbijt 7.30 uur en vertrek 8.30 uur. De groep is steeds op tijd dus geen problemen. Vandaag gaan we naar Monaco. Aleandro is onze gids. Hij spreekt zoals hij zelf zegt "spaghettinederlands". Nou als elke gids zo zou spreken zeg ik hoera. In Monaco parkeren we onderin de rots op verdieping 0. Keurige toiletten en met de roltrappen/lift omhoog. We arriveren hier om 10.15 uur. In de bus vertelt Aleandro al het een en ander over de plaatsjes die we passeren. O.a. Menton die heeft als zusterstad Noordwijk. Ook wijst hij ons op de gevangenis bij de haven. (klein maar met uitzicht  op zee). Boven op het plein wordt het programma medegedeeld.  Wij besluiten het aquarium /museum te bezoeken en het ritje met het treintje te doen. Gezamenlijk gaan we nog even aan de koffie en dan is er vrije tijd. We wandelen door een straatje en bezoeken een kerkje, bekijken wat gebouwen en zorgen ervoor dat we om 11.45 uur op het paleisplein zijn voor het wisselen van de wacht. Een leuke poppenkast. Dan gaan we een broodje halen en bekijken we de kathedraal waar de leden van de  Grimaldi's begraven liggen. Lopen nog een stukje langs het park en komen tijd tekort. Verzamelen om 13.00 uur bij het aquarium/museum. Mooie vissen en koralen. Ook hebben ze sinds vorig jaar schildpadden.  Alles uit de omgeving van Monaco.  De geschiedenis van Jaques Cousteau 1910/1997 wordt hier uiteen gezet. Een ontdekkingsreiziger die bevriend was met prins Rainier  III van Monaco. Rainier ondersteunde zijn projecten. Dan gaan we met het treintje door Monaco. Deels over het circuit van afgelopen zondag.  Ze zijn nog volop de boel aan het afbreken. Een leuk ritje met uitleg in het nederlands. Na afloop even een groepsfoto maken en dan de bus opzoeken in de parkeergarage. De rit naar huis verloopt redelijk. Hier en daar langzaam rijdend verkeer. Om 17.45 uur zijn we terug in ons hotel waar Anneke aan de koffie gaat en ik aan de wijn. Even napraten en dan naar boven de spullen wegbrengen. Diner om 19.30 uur gezellig met Marieke en Anneke.  (Gezellige dames uit Sliedrecht).  Koffie toe en meteen afrekenen, tenslotte vertrekken we morgen. 22.00 uur verslag afmaken, koffer pakken en slapen. In 1 dag 3 landen bezocht (Italië,  Frankrijk,  Monaco ) een drukke dag met mooi weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    30 mei 2019
    Heel gevarieerd programma! De vakantie zit er bijna op. Een goede terug reis en welkom thuis. Groet,Truus.