Italië

28 mei 2019 - Diano Marina, Italië

26 mei 2019

We verlaten Toscane en rijden naar Ligurie. Het motregent. Maar we zitten droog. Op de heuvelrand staan bomen en ze vormen net een kanten randje op de berg, erg leuk. Om 11.00 uur arriveren we in Rapallo. We zien citrusvruchten in de bomen maar kunnen er gelukkig niet bij. (Zijn trouwens niet te eten, volgens de reisleidster ). De zon laat zich zien. Prachtige panorama's. In Rapallo rijdt de chauffeur even verkeerd en moet op een smalle weg keren, gelukkig is er een inhammetje. Het was overigens een mooi stukje natuur dus geen klagen. Lukt niet om foto's te maken van de muur met bougainvillea. We dalen nog een stukje en dan zijn we in Santa Margheritha Ligure waar we aan de koffie gaan met koek (Sonja heeft bericht gekregen dat haar huis verkocht is, vandaar deze tractatie). Om 12.00 uur gaan we aan boord voor een tochtje naar Portofino (haven v/d dolfijnen ).  Heerlijk op het water.  We besluiten naar Castle Brown te gaan. Dat was een behoorlijke klim. Ook het kerkje bewonderd. Prachtig uitzicht over de modaine haven. Even wat eten en drinken met Jan en Maartje Tol (natuurlijk uit Volendam ). Terug met de boot. 15.45 uur weer in de bus. Via de A10 naar Diano Marina. Heel veel tunnels en ter afwisseling panorama's zeezicht. 16.15 uur passeren we Genua. Wat een stad en haven. Ook werpen we nog een blik op de in 2018 ingestorte brug. Nog een stop voor een kopje koffie en een ijsje. Kamer is redelijk maar douchen in het bad. Niet fijn. Om 19.30 aan het diner. Weer een dag met zon en af en toe een beetje motregen (te weinig om de poncho aan te doen) voorbij.

27 mei 2019

Vandaag San Remo.  8.30 uur vertrek en motregen. De stad San Remo heeft de vorm van een pijnappel en het is niet zo ver rijden. Eerst even naar Duono San Siro. Even achterin de kerk gestaan want er was een H. Mis. Dan koffie met koek (Hermien is jarig). Onze reisleidster gaat naar de pelgrimskerk Sanctuario della Madonne della Costa.  Een pittige klim via trappen in nauwe straatjes. Kerk bewonderd en dan terug naar het pleintje waar we de rest van de groep weer vinden. We bezoeken ook nog de russisch/cypriotische pelgrimskerk Chiesa san Basilio. 12.00 uur stappen we weer in  en rijden naar Dolceacquaer aan de rivier de Nervia,  voor een lunch met kleine hapjes. Heel gezellig met 2 soorten wijn en koffie toe.  Het mottert nog steeds. We wandelen toch nog even naar het kerkje (12de eeuw) vlakbij het kasteel Doria. Verzamelen bij de brug, een kopje thee en om 16.30 uur stappen we in en rijden terug naar het hotel.  Onderweg zien we rotsen met de decoratie in mijn ogen gevels. Deuren en ramen (grotwoningen).  Foto's gemaakt maar die zitten op het grote toestel. 19.30 uur diner, koffie, voorzichtig douchen en plat.

28 mei 2018.

Lekker geslapen, vandaag vrije dag. Dus eerst ontbijt en dan naar de markt.  Prachtig weer. Kopje koffie aan de boulevard en na een aantal gesprekken met reisgenoten een stuk langs de boulevard gelopen. Een crêpe met kiwi, banaan, ijs en chocolade saus gegeten mmmmmm......  Nog even een winkeltje in waar Anneke een sjaal koopt en een snuisterij. Op de markt nog wat aardbeien en dan wandelen we over een pier om van het fruit te genieten.  Ook daar ontmoeten we reisgenoten.  Een praatje en wat aardbeien gegeten (helft was al een beetje rot, jammer) en naar hotel terug gewandeld.  Even benen omhoog (dikke enkels) en straks nog even lopen.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    28 mei 2019
    Voor een heel jaar kerken gezien. Komt goed uit als je nog naar Marokko moet! Ook deze verslagen zijn heel beeldend! Dank je wel!!! Groet, Truus.
  2. Esther:
    28 mei 2019
    Je bent toch wat gewend met wandelen, maar toch weer dikke enkels? Pas maar op! Graag heel thuis komen hoor 😘
    Veel plezier. Nog 2 nachtjes te gaan... Gaan jullie morgen naar Monaco? 😘😘Esther