IJsland

9 juni 2017

Vrijdag 9 juni
Heerlijk een uurtje later vertrek. Dus alles op ons gemak. Vandaag gaan we naar de Blue Lagoon. Thermisch bad. Om 10.00 uur gaan we op weg. Na een goed 1/2 uurtje rijden zijn we bij de baden. Verkleden, douchen en dan je heerlijk onderdompelen in water van 38 graden. Het water ziet wit. De zon schijnt uitbundig en het is echt genieten. We dobberen wat rond en maken hier en daar een praatje. Ook smeren we ons gezicht en schouders in met witte zalf. Allemaal om ons huidje te verwennen. Ook gaan we met z'n allen op de foto. Na 1 1/2 uur vinden we het genoeg en gaan douchen en omkleden. Nog even foto's maken van de omgeving en om 14.00 uur rijden we naar het vliegveld Keflavik. Afscheid genomen van onze chauffeur. Inchecken , door de douane en koffie met een broodje. Nog even email uitgewisselen met Herman en Marianne. Vliegtuig gaat om 16.30 uur de lucht in. Een voorspoedige vlucht en om 21.05 uur landen we op hollandse bodem. Maar dat betekent nog niet dat we in de auto kunnen stappen, al staat Esther al op ons te wachten. Maar om kwart over tienen sta ik weer in mijn eigen flatje. Kopje thee met een cracker en op tijd de koffer in. Prachtig land, fijne reisgenoot, leuk gezelschap, prima reisleidster en een goede chauffeur. Meer kan een mens toch niet verlangen. Ohja voor IJslandse begrippen goed weer. Als we in de bus zaten regelmatig regen, zodra we buiten de bus stonden, was het droog (alleen niet bij Husavik). Heel regelmatig de zon vooral vandaag. En 9 dagen en nachten licht. Ook dat is weer wennen.

1. Esther:
    10 juni 2017
    Welkom weer thuis mam!! Ik hou van je