IJSLAND

Donderdag 1 juni 2017
Het is 18.45 uur en Barry belt. We komen eraan. Dus met koffertje naar beneden. De Kango staat voor en Yvonne heeft Joke al opgehaald. Op weg naar Schiphol. Ze kan lekker doorrijden en zo zijn we ruim op tijd. Inchecken bij de paal lukt niet dan maar in de rij gaan staan. Toch zijn we met 30 minuten ingecheck en door de douane. Thee gedronken en geld gepind. Dat overigens nog lastig ging. Maar aanhouder wint. Nu wachten op ons vliegtuig. (21.30 uur). We maken kennis met onze reisleidster Nathalie. We vertrekken met 1 uur vertraging. Een rustige vlucht en om 02.10 nederlandse tijd staat het vliegtuig stil op IJslandse bodem. De koffers opgehaald en de groep 16 personen verzameld. Kennisgemaakt met de chauffeur (naam volgt) en richting bus. Van het vliegveld naar ons hotel rijden we over het schiereiland. Het eiland ligt in de oceaan. Hoewel het niet donker is en het een beetje regent kunnen we de mossen op de lavavelden moeilijk onderscheiden. Nathalie is enthousiast over het schiereiland dat eigenlijk door de touristen altijd overgeslagen wordt terwijl er genoeg bezienswaardigheden zijn. Om 02.15 uur IJslandse tijd gaat het licht uit.

1. Esther:
    2 juni 2017
    Is een lange dag voor je geweest mam! Veel plezier en ik zie je volgende week vrijdag weer
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    2 juni 2017
    Met een beetje oponthoud zijn jullie nu toch op IJslandse bodem.
    Lang licht dat is even wennen. Veel plezier en ik kijk uit naar morgen!
    Groet, Truus.