Ierland

13 augustus 2016

Zaterdag 13 augustus
Vanmorgen het bekende ritueel en om 9.00 uur instappen voor de stadstour in Dublin. Het is heel rustig, dus Clifford kan overal stoppen en doorrijden. Een echtpaar gaat naar de Zoo maar de rest gaat mee. Amieke heeft plattegronden uitgedeeld en verteld iets over de bezienswaardigheden en ik noteer het een en ander. We hebben een korte koffiestop bij het monument ter nagedachtenis aan het bezoek van paus Johannes aan Dublin. Een enorm kruis. Dan rijden we naar de whiskystokerij van Jameson. Een leuke uitleg en proeverij. Aan het eind ook nog een glas whisky met ginger. Smaakte trouwens prima maar niet helemaal opgedronken, want het is net limonade en de dag duurt nog lang. Na de whisky werden we gedropt bij Trinity College. Til en ik wilden naar de National Galerie. (Rijksmuseum ). We hebben Monet, Vincent van Gogh, Mauve en Vermeer gezien. Het was een kleine tentoonstelling. De afdeling waar Rembrandt tentoongesteld werd was gesloten. Toen naar de Library. Ook gesloten. Dan maar naar het St. Stephens Park. Prachtig aangelegd met verschillende vijvers. Via via naar the Christchurch Cathedral. Echter entreegeld en daar had ik even geen zin in. Wel even in het portaal gekeken en er was een koor aan het zingen. Wandelend terug en via de brug over de Liffey nog een paar foto's gemaakt van een stadbeeld dat door de opstand van 1916 aardig beschadigd is. De engelen hebben hier en daar kogelgaten. Cappuccino gedronken en nog even het binnenterrein van Trinity bezocht. Om 17.15 uur verzamelen in de Nassau street en daar pikte Clifford en Amieke ons weer op. Om 19.00 uur afgesproken in de lobby met de zuster Leyen uit Akersloot.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    14 augustus 2016
    Ja, gesloten deuren maar wel goed weer. En dan kan je naar binnen en is je zakgeld op. Gelukkig geen regen dan is het fijn om te wandelen. Zo zien jullie heel veel mooie plaatsen. Hier kunnen we buiten zitten, de zon schijnt! Ga een stukje wandelen, gaat goed!!!
    Groet.