Ierland

Woensdag 10 augustus
Alweer een nieuwe dag. Zoals gewoonlijk opstaan, wassen en ontbijten. Het lukt tot op heden prima. We zijn steeds ruim op tijd. Vertrek 9.00 uur. De route voor vandaag is: Kinvara, Cliffs of Moher, The Burren National Park-Bunratty en eindpunt Killarney, waar we 2 nachten slapen. De lucht is grijs en onderweg zien we regenspatten op ramen. Gelukkig heel even. De natuur is prachtig en Amieke geeft daar waar het nodig is uitleg. De rotsen bestaan uit laagjes kalksteen. Wat goed te zien is. Ze zijn ook kaal. De dalen zijn echter heel vruchtbaar. Er groeien o.a. orchideeën. Bij een fotostop om de Poulabrone Dolmen (portaalgraf) te bewonderen, ontdekte ik zowaar een orchidee. Zelfs Amieke was het ontgaan. Om 11.30 uur arriveerden we bij de Cliffs van Moher. Eerst omhoog gelopen en naar rechts, daar kon je niet alleen over de kliffen lopen maar ook de vogels zien. De zeekoeten (gezien) , de Jan van Genten (niet kunnen ontdekken ). Het weer werd steeds mooier, maar er stond een stevige wind. Bij de overgang van het pad naar het pad voor eigen risico, langs de rand zijn we terug gekeerd en ben ik nog naar de andere kant gelopen. Eerst een hoop treden naar beneden en daarna weer omhoog. Het uitzicht was wel prachtig. Daarna nog even naar het infocentrum. Toilet en een sandwich en terug de bus in. Vervolgens naar het openluchtmuseum Bunratty. Een kasteel uit 1425 en huisjes, boerderijen enz. uit vroegere tijden. Veel met rieten daken. Groot verschil tussen de behuizing van de boer en zijn knecht. Heerlijk in de zon rond gewandeld en aan het eind moesten we ons nog haasten voor de bus. Laatste stuk naar ons hotel. Toch nog 2 uurtjes rijden. Provinciale wegen en dan dwars door een dorp. Om 18.30 uur diner en toen naar de voorstelling van THE SPIRIT OF IRELAND. Dans en zang. De dansgroep ( 1 heer 3 dames en 1 jongen) dansten de traditionele ierse dansen ala Lord of the dance. Orkestje traditionele ierse muziekinstrumenten, een hele goede zanger en zangeres. Een leuke uitvoering. Om 23.00 uur terug in ons hotel. Kopje thee en dan slapen. Morgen op tijd weer op.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    11 augustus 2016
    Weer een prachtige dag! Na je verhaal ben ik even op internet gaan kijken. Als ik weer op de wereld kom is mijn eerste reis naar Ierland!!! Ben nu erg blij met jouw verhaal en internet. Goede reis verder! Groet!
  2. Je zoon:
    Beste moeder ,
    Orgideen groeien op schrale grond dus weet niet wie je die informatie heeft gegeven, die moet terug sturen naar school hahaha
  3. Yvonne de Jong-Schipper:
    11 augustus 2016
    Leuke en mooie dingen gezien, ook lekker uitgewaaid bij Cliffs of Moher. Prachtige natuur daar, genieten dus. Groetjes Yvonne.
  4. P.W. van van Amersfoort Truus:
    11 augustus 2016
    Ja, van je zoon kan je nog wat leren en ik ook! Mooi meegenomen!
    Groet!
  5. P.W. van van Amersfoort Truus:
    11 augustus 2016
    Ja, van je zoon kan je nog wat leren! En ik ook, mooi meegenomen! Groet!