Ierland

Donderdag 1 augustus.
Dit keer opstaan, ontbijten en zonder koffer om 8.45 uur in de bus. De Ring of Kerry . Een natuurtocht in zuid/west Ierland ca 200 km. Het is een rondweg (tegen de klok in) smal maar de natuur is prachtig. Ook schijnt de zon. Wat willen we nog meer. De eerste stop is in Killorglin. Daar gaan heel wat glazen Irish koffie over de toonbank. Dit is me echt te vroeg. Even wat foto's geschoten en weer in de bus. We zijn redelijk veel ezels tegen gekomen. Deze dieren werden in Ierland veel gebruikt. Ze kunnen 2 manden draden en tegelijkertijd een slee met turf voorttrekken. Bij Glenbeigh zien we een ruïne van een kasteel. De architect had aardig wat fouten gemaakt in zijn berekeningen en het kasteel vertoonde na oplevering al gauw heel veel mankementen. Fotostop bij schiereiland Dingle en daarna vlug naar de schapenboer waar we om 10.30 uur uitleg kregen betreffende de soorten schapen (ze liepen gewoon over de catwalk)..een grappig gezicht. Daarna was er een demonstratie van de bordercollies. Toch knap hoe de honden reageren op de bevelen van de baas. Weer verder Cahirciveen de geboorteplaats van Daniel O'Connell (de bevrijder werd in 1828 gekozen als parlementslid voor County clare). Standbeeld van 4 monniken in een bootje. (Boek ontdekkingsreizen van Brandsan). Niet Columbus heeft Amerika ontdekt maar de Ierse monniken. Fotostop beeld Charlie Chaplin in Waterville. Ondertussen werd het weer wispelturig (zon en wolkjes). Maar we klagen niet. Lunch in Scariff Inn. Daarna de vele mooie bloemen gefotografeerd. Langs de kust van Ierland (Atlantische Oceaan ) zijn hier en daar aardige zandstrandjes . Alleen de watertemperatuur is ca 13 graden. Veel mensen zag je niet in zee. De natuur is afwisselend : bergen, meren, rotsen echt prachtig. In Sneem heeft Beatrix en haar gezin gelogeerd. 3 weken in 1978. Dan lopen er opeens schapen op de weg. Dus stoppen en langzaam verder. Om 15.30 uur komen we bij de Ladies View. Een uitzicht over de 3 meren van Killarney. (National natuurpark). Af en toe geeft Amieke nog tips maar mijn harde schijf is vol. Om 16.30 uur arriveren we weer in Killarney en stappen we over op een ander vervoermiddel nl. Paard en wagen. Ik had een plekje op de bok en zo reden we door het National Park naar het kasteel langs het meer. Aardig vervallen. Om 18.00 uur terug in het hotel. Om 18.30 uur afgesproken met Anneloes en Henriet om samen te gaan eten. Heerlijk gegeten, thee toe en nog een wandelingetje gemaakt. Weer een prachtige dag.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    12 augustus 2016
    Oh, wat hebben jullie weer veel moois gezien! en het weer niet te geloven! Piet was weer de hele dag thuis, regen, regen. Ik kan me voorstellen dat eens de harde schijf vol is na zoveel dagen maar goed dat je een reislogger hebt. Groet!
  2. Yvonne de Jong-Schipper:
    12 augustus 2016
    Mooie dingen gezien weer, zo te horen mazzel met het weer hier is het prut. Ben het helemaal zat dat weer ik verlang terug naar Spanje. Het is niet anders nog veel plezier met het vervolg. Groetjes Yvonne