Ierland

8 augustus 2016

Maandag 8 augustus
Na het ontbijt vertrek 9.00 uur. Op naar Slieve League Cliffs. Het is zonnig en winderig. Maar niet zo erg als gister toen was het de ergste storm sinds 1988. Eerst met de bus naar Donegal waar in de pub de koffie klaar stonden. Dan wachten op de shuttlebus en dat duurde erg lang. Maar om 10.30 uur reden we toch omhoog. De auto's kunnen elkaar net passeren. Wat een prachtig uitzicht over de Atlantische Oceaan met prachtige kliffen. Eerst wat foto's en dan toch een stukje omhoog gelopen. De berg is 600 meter hoog. Als het pad veranderd in een geitenpad loop ik nog een klein stukje verder maar dan ga ik toch terug. Hier een praatje daar een foto en de tijd vliegt. Weer met de shuttlebus omlaag en in het dorp een wandeling gemaakt en een broodje met yoghertdrank gekocht bij de spar. Nog even wat winkeltjes bezocht maar mijn kleine koffer zit zo vol dat er echt niets meer bij kan. Vervolgens met de bus naar Belleek. En jawel een klein buitje. In Belleek hebben we de porseleinfabriek bezocht. Prachtig maar erg prijzig. De eerste eigenaar had een stuk land geërfd en achteraf zaten er ingrediënten in om porselein te maken. De fabriek bestaat sinds 1857. Eerst een film en daarna door de fabriek, museum, winkel en restaurant. Prachtig artikelen. Opnieuw de bus in en via de provinciale weg N17 naar Claremorris. We passeerde de Ben Bulben, een berg gelijk de tafelberg. Je kunt de berg beklimmen. In deze streek werd W.B. Yeats geboren (Sligo) een bekende Ierse dichter wiens familie veel invloed had in de omtrek. 18.15 uur arriveerden we in McWilliam Parkhotel in Claremorris. De koffers naar de kamer en even naar het dorp gelopen. Kerk bezichtigt en via de Aldi (kiwi's gehaald) terug naar hotel en om 19.30 uur aan het diner. De zalm was heerlijk en gelachen met de zusjes uit (Akersloot /Rotterdam). Nog een kopje koffie toe en naar de kamer. Verslag maken, douchen en slapen. Wat het weer betreft, vandaag prima.

1. Je zoon:
    Lekker hoor,
    Mocht te veel ponden hebben neem ik ze graag over staan lekker laag namelijk .
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    9 augustus 2016
    Weer een duidelijk verslag, hoor! En in een dag heel wat zuidelijker. Jullie genieten begrijp ik. Ook van het weer!!!!!
    Groeten, Truus.
  3. Yvonne de Jong-Schipper:
    9 augustus 2016
    Zelfs in Ierland hebben ze de Aldi, makkelijk hoor. Fijn dat het weer een beetje meezit. Groetjes Yvonne