Gran Canaria 2024

22 januari 2024 - Puerto Rico de Gran Canaria, Spanje

Maandag 22 januari 2024

Heerlijk geslapen en daardoor laat op. Wassen en ontbijten. Dan is het al 10.30 uur. We hebben plannen gemaakt voor de duinen van Maspalonas. Eerst een afspraak bij de nageldame en dan de tas ingepakt. Wandelen naar de bus. (Gelukkig dalen). En om 11.15 uur de bus naar Maspalomas. Bustocht langs de kust en om 12.00 uur aan de koffie bij de vuurtoren van Maspalomas.  Nog even  een broodje gekocht en toen tegen de wind (die behoorlijk hard was) naar Playa del Ingles (ca 4 km) gewandeld over het harde gedeelte van het strand. Mooie vergezichten over de zee en de duinen. Er komt een  dame van de duintop en zakt tot haar knieën in het zand. De verdere afdaling gaat op haar billen.  Via het naaktstrand komen we in Playa del Ingles, waar de kitesurfers hoge sprongen maken. Een prachtig gezicht. Gerard heeft wel trek in een biertje en  ik een smoothy. We gaan richting bushalte en jawel weer een hoge trap. Het is ook hier klimmen en dalen.  Gelukkig hoeven we niet lang op bus 90 te wachten en zijn we om 16.45 uur in Amadores. Er rest ons nog de wandeling 1,5 km berg opwaarts. Vol goede moed beginnen we eraan. Maar mijn benen willen niet meer. Toch eigenwijs en nog even geprobeerd, maar uiteindelijk een taxi genomen. Dus zijn we rap thuis. Koffie en koek in ons appartement en daarna al het zand van onze huid verwijderd met een heerlijke douche. Om 19.30 uur aan het diner. Heerlijke vis met saus en broccoli en rijst. Ik nog soep vooraf en allebei er  Irish koffie toe. Het is nu 22.00 uur en ik denk dat we het vanavond niet laat maken. 1 spelletje en dan plat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Esther:
    23 januari 2024
    Die trap in Playa del Ingles weet ik ook nog wel. En de boulevard boven lag daar toentertijd vol met dode kakkerlakken. Ik weet alleen niet meer wel jaargetijden dat was. Hebben jullie nog enge brokjes onderweg gezien?
    En die taxi mam, snap ik heel goed 😉😘
  2. E. A. de Jong:
    Enge brokjes!!!!
    De boulevard was schoon.
  3. Sascha:
    23 januari 2024
    Jullie conditie word aardig op de proef gesteld zo te lezen. Maar er wordt ook weer goed gecompenseerd op het terras.
    🍺🍷☕️. Geniet er nog van deze week.
  4. P.W. van van Amersfoort Truus:
    23 januari 2024
    Dat was hard werken, gelukkig is er een taxi!
    Groet!
  5. Esther:
    23 januari 2024
    Hahaha enge brokjes.... enge beestjes
  6. E. A. de Jong:
    23 januari 2024
    Geen enge beestjes tegen gekomen.