Gran Canaria 2024

16 januari 2024 - Gran Canaria, Spanje

Vervolg 15 januari 2024

We zijn op het terras blijven zitten en hebben een wijntje en een biertje gedronken. Om 19.00 uur gaat Gerard even kijken wat het buffet ons biedt. Het thema was Mexicaans. Gelukkig niet zo heel pittig. Lekker gegeten en daarna nog aan de koffie. 's avonds koelt het af, maar daar heb ik een trui voor. Terug in ons appartement nog even naar excursies gekeken en toen plat. Vakantiedag 1 is voorbij.

Dinsdag 16 januari 2024

We hebben allebei goed geslapen en na het douchen op naar het ontbijt. De verzorging is prima. Daar het zonnetje schijnt, smeren we ons goed in en trekken de wandelschoenen aan. Bij de receptie zitten 2 afgevaardigden van tui. Even aan de praat en meteen de excursie Highlight Gran Canaria voor donderdag geboekt met Nederlandse gids!. Ons eerste doel is het winkelcentrum en dat moet dichtbij zijn. Want ik ben mijn pet vergeten. Met de plattegrond kwamen we er en hebben meteen een paar boodschappen meegenomen. Op de terugweg zagen we een deur die toegang gaf tot ons complex  echter de deurkaart werkt niet op het slot.  Maar een aardige man, die aan de andere kant staat, maakt de deur open. Hierdoor zijn we rap terug. Boodschappen opgeruimd en dan gaan we nog even aan de koffie. Lunch erachter aan. Bij het zwembad is er een modeshow. Maar al die calorieën moeten wel verbruikt worden, dus op pad naar de baai. Het grootste stuk is vanaf het hotel dalen. Loopt af en toe naar, zoals een stukje vlak een tree omlaag en weer een stukje vlak. De wegen zijn zigzaggend. Af en toe een foto van het uitzicht, dat de moeite waard is. Dan komen we via de boulevard bij de haven en het strandje van Puerto Rico.  Op het strand aan de drank!, Gerard bier en ik een smouthie. Deze is heerlijk. Dan moeten we toch terug en wel omhoog. Eerst nog even bij een bushalte gekeken, maar daar snappen we niet veel van. Dan maar lopen. Dan stop er plots een bus. De chauffeur gebaart naar ons en een ander stel, stap maar in. Zo gaan we heel gemakkelijk het lastigste deel (een heel stuk klimmen) omhoog. De chauffeur stopte bij hotel Riu. We hebben de chauffeur bedankt en zijn het laatste stukje gaan lopen. Bij het restaurant nog even een ijsje verorbert en op ons eigen terras nog even gelezen en mijn verslag gemaakt.

1. Esther:
    16 januari 2024
    Mooie cactus!! Hoe warm is het daar eigenlijk?
  2. E. A. de Jong:
    16 januari 2024
    23/24 graden
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    17 januari 2024
    Wat een service die bus. Wel een heel andere vakantie als een rondreis.
    Spannend toch! Geniet ervan!