Duitsland

10 september 2015

9 september 2015 Prachtig weer. Vertrek 11.15 uur wat een pech, meerdere gezelschappen willen met de shuttle mee. Natuurlijk ook oudjes dus een overvolle bus. Niet getreurd hij neemt ons allemaal mee. Geen zitplaats meer dus ruim 1 uur staan. Bij Niederhaverbeck stappen we uit en gaan eerst aan de koffie. We kiezen voor een wandeling 7 km route N2. Na een tijdje zijn de spieren weer los en lopen we heerlijk door het bos. Even een onderbreking voor het uitzicht op de Wilsederberg. Ook zien we onderweg slangen : een echt addertje en een van hout. De wandeling gaat vlugger dan we denken en daardoor hebben we de bus van 15.53 uur. Weer goed vol maar dit keer veroveren de meeste een zitplaats. Dit ritje duurt maar een half uurtje. Ik ben snel gaan douchen en daarna nog een borreltje gehaald op het balkon bij Willem Hennie. Lekker diner en een potje klaverjassen met Willie, Willem en Hennie. Gewonnen met Willem. Weer een mooie dag.

Donderdag 10 september 2015.
Vandaag is onze vrije dag. Anneke en Jaap hebben een busje geregeld die ons naar Luneburg brengt. Een afstand van ca 60 km. Na een rit van een uurtje worden we om 11.00 uur in Luneburg losgelaten op de markt. De meesten gaan aan de koffie en kiezen dan voor een rondleiding in het oude Rathaus. Het Rathaus uit 1400 heeft mooie beschilderde plafonds. De gids spreekt alleen Duits en voor de meesten onverstaanbaar. Toch is het de moeite waard. Dan een broodje gekocht en verder gelopen naar de kerk. Op de plattegrond staan er verschillende. Anneke Strijland en ik gaan samen op pad. Prachtig kerken, huizen, straatjes genoeg te zien en te fotograferen. Af en toe komen we anderen tegen. Ook gaan we de watertoren bezichtigen. Prachtig uitzicht en vanbinnen ook het bekijken waard. Om 15.30 uur gauw nog een kopje thee want het busje vertrekt om 16.00 uur. We zijn allemaal op tijd en iedereen is erg enthousiast over het plaatsje. Als we weer in ons hotel schijnt het zonnetje niet op het grote balkon, ik drink een kopje koffie bij Gerrit en Tini en ga dan op mijn balkon heerlijk in het zonnetje zitten haken. Op tijd weer eten en een potje klaverjassen met Willem, Hennie en Bert. Ook dit keer gewonnen. Daar ze allemaal naar hun slaapkamer zijn verdwenen ga ik ook. Even mijn verslag en dan slapen. Het regent bijna al de hele avond. Hopelijk morgen weer droog.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    13 september 2015
    Deze 2 dagen praat je niet over regen, daarom hebben jullie erg veel gezien en genoten van de zon. Heerlijk!