Duitsland

8 september 2015

8 september 2015
Ontbijt om 8.00 uur en om 9.15 uur met de bus naar Undeloh. Erg veel mist maar droog. Om 10.00 zitten we achter de konten van 2 mooie paarden. Met Jan Plezier een rit over de hei en de zon doet zijn best. Een fijne rit over de Jacobsweg . Deze weg is een onderdeel van de pelgrimsweg naar Santiago de Compostella. Een stop bij het museum "Dat ole Hus". Hier een pauze van ruim een half uur. Doordat we zoals gewoonlijk verkeerd lopen belandt ik met Anneke Reitmaier laat in het museum. Maar toch nog gezien hoe de mensen in deze omgeving geleefd hebben. Ook de gebedsruimte van de pelgrims nog even bekeken. Terug naar het centrum van Undeloh en in het park ons broodje opgegeten. Na enig overleg wandelen richting Handeloh bij een restaurant thee gedronken en weer op de gratis bus gestapt. Om 16.30 uur terug bij het station. Bij de supermarkt wijn gehaald en op het balkon van Willem en Gerrit gezellig met allemaal geborreld en geknabbeld. Voor het eten nog even gedoucht en om 19.00 uur aan tafel. Soep, vis met mosterdsaus en toetje. Heerlijk. Nog een spelletje keesen (dit keer gewonnen) en om 22.45 uur op de kamer. Weer een prachtige dag, op naar morgen.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    9 september 2015
    Een bijzondere wandeling een stukje pelgrimsweg, fijn dat het nog bestaat. Dat keesen moet je mij maar eens uitleggen als je terug bent. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel wandelplezier!