Drielandenreis 2023

9 juni 2023 - Nauders, Oostenrijk

Vrijdag 9 juni 2023

Zoals gewoonlijk wekker 7.30 uur. Opstaan  aankleden en eten. Vandaag Merano. Onze laatste dag, morgen weer richting huis. Het wordt warm vandaag, dus katoenen blouse aan en sandalen. We zitten nu op de 2de bank voorin de bus en Anneke komt gezellig naast me zitten. We hebben een goede chauffeur en het is in het begin niet druk op de weg. Later wel. Foto's maken, een praatje en even de ogen dicht.  We zijn toch een beetje moe. Terwijl we toch elke avond op tijd in bed liggen. Afgelopen nacht goed geslapen. Om 12.00 uur ontmoeten we Annie. Een hollandse dame die gids is in Merano. Een duidelijke stem en we gaan op pad. Merano heeft veel moois. Bergen, water, bloemen, kastelen enz. De stad heeft 40.000 inwoners en is de 2de stad van Italië.  Onze gids staat vaak stil (in de zon) en praat veel. Wat Jugendstil betreft heb ik alleen het  courhaus gezien. Ze hebben wel een rijke historie die teruggaat tot de Romeinse tijd. Maar de dame gaat niet erg vlug, logisch somigen vakantiegangers lopen traag. Bijna aan het einde zijn we afgehaakt en hebben met andere hawai tosties gegeten met thee. Even door de winkelstraat, bij de termen binnen gekeken en terug naar de bus. Om 14.30 uur werd de bus weer gestart en rijden we door wijngaarden en boomgaarden terug naar Nauders. Nog even een ijsje gehaald bij M Preis en op het balcon een wijntje gedronken. Gezellig gedineerd en het personeel bedankt. Een kopje thee en naar boven want de wekker gaat om 3.45 uur. Gedoucht,  verslag gemaakt en de koffer ingepakt. Morgenochtend alleen nog mijn pyjama en toilettas erin en dan kan de koffer dicht. Laat ik de electrische apparatuur niet vergeten. Oorbellen, horloge en telefoon.

1. Esther:
    9 juni 2023
    Ik hoop dat je een hele fijne reis hebt gehad mam. En vannacht er vroeg uit, zodat je morgen weer lekker thuis bent.
    Gerard was vandaag bij ons op bezoek, gezellig gekletst. Hij mist je 😉
    Veel liefs en ik zie je weer snel!
    Esther
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    10 juni 2023
    Wat moeten jullie vroeg op! Een goede reis terug en welkom thuis.
    Hij zit met smart op je te wachten!
    Groet, Truus.