Devon and Sommerset 2023

22 juli 2023 - Amsterdam, Nederland

Zaandam, 22 juli 2023

4.00 uur, een onchristelijke tijd om op te staan. Maar vandaag gaan we samen op vakantie. Een weekje met Bolderman naar Zuid Engeland. De bus vertrekt keurig op tijd 5.25 uur vanaf station Zaandam en via Sloterdijk en Tiel naar Zeeland. Toch enig oponthoud wegens een afgesloten A15. Even aan de koffie en op zoek naar bus 5 die ons naar Engeland brengt. Om 8.30 start de bus met 45 vakantiegangers en chauffeur Koop. Via 's Hertogenbosch, koffie met koek in Krabbedijke (Walcheren) door de Westerschelde tunnel, Terneuzen, Zeebrugge naar Calais waar we om 13.00 uur arriveren. Gerard heeft ondertussen zijn slaap tekort ingehaald. De douane verloopt soepel en nu is het wachten op de Ferry. Op de boot rendang met patat gegeten, uitgewaaid en om (17.00 uur Nederlandse tijd) 16.00 uur rijden we de boot af. Dover in de regen. We logeren 1 nachtje in het Gatwick hotel, een voormalig klooster met een mooie tuin. Echter een wandeling door de tuin in de regen zien we niet zitten. 20.00 uur diner. Het is lopend buffet. Echter geen  wijntje erbij. Dat moest je beneden halen. Gezellig gegeten met echtpaar uit Heesch. Na afloop naar beneden  wat een drukte. Staande iets drinken!!!! Nee dan maar een  kopje thee op de kamer. Ga zo douchen en plat. Morgen ontbijt om 7.30 en vertrek om 8.30 uur.

1. Esther:
    23 juli 2023
    Veel plezier mam en Gerard!!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    23 juli 2023
    Toch regen, maar achter de wolken schijnt de zon!
    Fijne dag!
    Groet, Truus.