Devon and Sommerset 2023

24 juli 2023 - Soest, Nederland

Zondag, 23 juli 2023

Goed geslapen en lekker ontbijt. Allemaal op tijd, maar er waren er toch een paar die de sleutel (kaartje) niet ingeleverd hadden. Ondanks dat reed de bus op de afgesproken  tijd weg. In de bus had iemand haar sokken op de stoel gehangen. Dus een vraag waard. De dames waren 's morgens om 5.00 uur gewekt wegens lekkage. Er stond een behoorlijk laagje water in hun kamer. Tas nat, koffer nat, de sokken vochtig maar die konden drogen in de bus. Een minder leuke ervaring. De rit naar Windsor duurde 1 uurtje. De chauffeur hoopte dat het niet zo druk zou zijn bij Windsor Castle. Mis, rijen voor de ingang. Hoop scholieren en buitenlandse groepen. Individueel naar binnen maar dat kon alleen met een tijdslot. We moesten dan ruim een uur wachten. Wat te doen. We hebben de Hop-on Hop-off bus gepakt en een ritje gemaakt. Daarna aan de koffie. Overleg gepleegd en besloten richting Castle te gaan wandelen. Door het hek foto's gemaakt en een stuk over de Long Walk gelopen. Heerlijk weer. We ontdekten de Windsor Parish Church en zijn daar naar binnen gegaan. Een leuke verrassing. The Last Supper Sculpture van Peter Barnes. Deze sculpture bestaat uit kunsthars belegd met toetsen van keyboards ca 50.000 stuks. Heel apart. Ook mooie gebrandschilderde ramen en mozaïeken.  Onze magen gingen rammelen en even bij een bakker binnen gelopen. Heerlijk stokbroodje en pizza gegeten en de mensen op straat beoordeeld. Ook een leuke bezigheid. Terug naar de bus, deze stond geparkeerd bij het stationnetje, waar Gerard nog even op de foto moest met een oude locomotief.  Ook hebben we bij de bushalte nog een appeltje gescoord, die Gerard lekker opat. 13.30 uur reed de bus richting York hotel in Weston-super-Mare ongeveer 2 uur rijden. In de verte zagen we de Clifton Suspension Bridge in Bristol. Deze brug lijkt op de San Francisco brug en is ruim 4 km lang.  16.00 uur in ons hotel. Goede, ruime kamer met een derde bed. Kunnen we kiezen. Ons opgefrist, koffer geleegd, thee gedronken en toen op het terras aan de wijn. Gegeten met het stel uit Heesch en toen een wandeling gemaakt over de boulevard. Nog even  een biertje/wijntje gedronken in de bar met nog wat Hollanders. Verslag gemaakt en straks onder de wol. Morgen naar Exmore.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    24 juli 2023
    Leuk stadje toch Windsor en bij het Castle is het altijd druk. Ben er zelf in 1989 geweest. Toch leuke andere dingen gedaan zo te lezen. Geniet ervan en maak mooie herinneringen, liefs Yvonne 😘
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    24 juli 2023
    Bekende plaatsen zijn altijd druk, toch? Maar er is altijd wel een oplossing.
    Ik begrijp dat jullie nu een rondreis maken.
    Veel plezier! Groet, Truus.