Drielandenreis 2023

8 juni 2023 - Nauders, Oostenrijk

Donderdag 8 juni 2023

Er is een echtpaar 50 jaar getrouwd en hun ontbijttafel is versierd. Ook wordt er gezongen en is er champagne en vuurwerk. Een goed begin van de dag. Ook de eerste stoel in de bus is versierd. Erg attent van de buschauffeur. Start 9.00 uur naar de Silvretta Hochalpenstrasse. Dus weer berg op en berg af. Heel veel bochten. We brengen eerst een bezoek aan het dorpje Galtür. Dit dorp is in 1999 getroffen door een lawine waarbij 31 personen zijn overleden. Hier hebben we het museum bezocht. Er zijn nu in het dorp muren gebouwd ter bescherming tegen lawines. Echter 's morgens in ons dorp waren er mensen gezien in klederdracht. Het is vandaag de dag van St. Andreas en er is een processie in Galtür. Dus kiezen: het museum of de processie.  Anneke en ik gaan het museum in met nog andere gasten waar we de film bekijken over de lawine. De rest gaat kijken bij de optocht. Deze is erg mooi en ze zijn enthousiast.  Achteraf hadden we beide kunnen doen. Jammer maar waar. Vertrek 12.00 uur richting Silvrettasee.  Ondertussen is het droog  met zon, dan weer regen. Wisselend weer dus. We rijden niet door tunnels maar rechts eromheen. De tunnels worden alleen in de winter gebruikt. Silvrettasee is een meer met watervallen, lichtkunst in de wintertunnel en ook een klauterwand. Berge mit wow! In Montafon. Geen Tirol maar Vorarlberg. Om 13.45 start de bus en gaan van 2023 meter hoogte in 34 bochten, 22,3 km naar beneden. De Silvrettepas is vandaag sinds 11.00 uur weer open. Dus we hebben mazzel. Een prachtige rit door de natuur. Komen langs het plaatsje Bludenz (van de milka chocolade). We willen via de Arlbergpas naar Nauders, maar moeten keren wegens een ongeluk. Dus via de snelweg met nog 1 een stop   voor koffie en even frisse lucht happen. Om 17.30 uur zijn we weer in het hotel. Diner, nog een kopje thee,  een praatje en naar boven.  Verslag maken en nog even Gerard zijn stem horen. Daarna plat. Morgen start de bus weer om 9.00 uur voor een bezoek aan Merano.

1. Esther:
    9 juni 2023