Drielandenreis 2023

7 juni 2023 - Nauders, Oostenrijk

Woensdag 7 juni 2023

Geen wekker gezet want we moeten pas om 11.00 uur klaar staan. Dus geen haast. Na het ontbijt een poosje in de zon op het balcon. Het is zelfs zo warm dat Anneke de schaduw opzoekt. Gisteren meld ik dat we de vandaag de Silvretta Hochalpenstrasse gaan doen, jammer foute informatie. Dat gaat morgen gebeuren. Om 11.00 uur start er een gloednieuwe elektrische bus (100 km. op de teller) en deze brengt ons naar Samnaun een belastingvrij dorpje met 800 inwoners in Zwitserland, waar we kunnen winkelen. Daar onze bus te lang is moeten we met een lokale bus. Nou deze elektrische bus rijdt als een zonnetje. Anneke gaat weer voorin vanwege de bochten, maar onze chauffeur gaat mee dus de eerste bank was voor haar en kan ik vandaag naast haar zitten. Wat een uitzicht. Met een half uurtje zijn we in het dorp. Het is hier heel rustig. Eerst maar eens door het dorp gewandeld en etalages bekijken. Parfums, horloges en sieraden, drank, sigaretten en wat sportzaken. Tenslotte moeten ze het hebben van de wintersport. Dan scoor ik nog een vestje en Anneke een spijkerblouse/jasje. Op naar de koffie. Het wordt thee met taart. Het smaakte prima. Om 14.00 uur worden we weer naar ons hotel gebracht en hebben we vrije tijd. Even naar de kamer en weer op pad. Eerst een broodje en koffie bij de supermarkt en dan een wandeling aan de overkant van het hotel. Een mooi wandelpad dat omhoog en weer omlaag ging in de warme zon. Ik wil wel een ijsje maar we komen uit bij ons hotel. En toen zijn we, na een paar glazen water, een uurtje op bed gaan liggen. Gas terugnemen is even nodig. Dan volgt er een kopje koffie, dineren, een kopje thee en een gezellig praatje met een echtpaar uit de buurt van Eindhoven. Verslag maken en plat. De hele dag in touw is vermoeiend, maar daar hebben we vakantie voor.

1. Esther:
    8 juni 2023
    Heerlijk mam!!

Liefs Esther
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    8 juni 2023
    Dat is een heel andere dag. Even bijkomen, toch? Winkelen hoort erbij!
    Groet, Truus.