Drielandenreis 2023

6 juni 2023 - Amsterdam, Nederland

Dinsdag 6 juni 2023

Echt heerlijk geslapen en een goed ontbijt. Daarna om 10.00 uur bij de bus. Vandaag naar het verdwenen dorp Graun in het Vinschgau Tal. Voor dit meer moesten 3 dorpen verdwijnen. Alleen de kerktoren is nu nog zichtbaar. Als het water laag staat kun je er omheen lopen. Naar de bovengelegen kerk gelopen met een mooi verzorgd kerkhof. Daarna naar het dorpje voor de koffie met Tini en Neeltje. Terug gewandeld naar het meertje en nog even langskomen de rand ervan gelopen.  Terug de bus  in. De buschauffeur stopte bij de Bergkastelbahn, waar wie wil uit kan stappen om met de kabelbaan naar boven te gaan. Het is een cabine dus niet zo eng. Boven even rondgelopen en geluncht. Bij het afrekenen blijkt dat andere vakantiegangers uit onze groep de rekening heeft betaald. Foutje van het computersysteem. Bonnetje meegenomen en we zullen het straks even verrekenen. Weer omlaag met de cabine en dan lopen we naar ons hotel. De chauffeur heeft gezegd een 1/2 uurtje. Nou dat klopt. Maar wij hebben nog foto's gemaakt en bloemennamen opgezocht.  Dus hebben we even langer werk. Wijntje gehaald bij de super en op ons balcon opgedronken. Ook een nootje gegeten. 17.00 uur het zonnetje opgezocht op het terras aan de voorkant en de lunch verrekent met de juiste personen. Ze vonden inderdaad hun rekening wel erg hoog. Gezellig zitten praten met medereizigers. 18.00 uur aan tafel. Het diner was lekker maar veel dus morgen kindermenu bestellen.  Na het eten nog een wandeling omhoog naar de 2de kerk. Flinke tippel maar wel fijn. Als we terugkomen nog even napraten en om 21.15 uur naar boven. Pyjama aan, tandenpoetsen, verslag afmaken en straks onderuit. Morgen naar de Silvretta Hochalpenstrasse. 11.00 starten.

1. Gerard:
    6 juni 2023
    Weer ëen leuk verslag. Jullie hebben het duidelijk naar je zin. Morgen weer lekker genieten. Ben benieuwd naar het avontuur van morgen.
  2. Esther:
    7 juni 2023
    Zo leuk om jullie vakantie weer van dichtbij mee te maken! Veel liefs! Esther
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    8 juni 2023
    Wat zien jullie een bijzondere dingen. Een heel bijzondere reis!
    Leuk, om te lezen Hoor!
    Groet, Truus.