Devon and Sommerset 2023

29 juli 2023 - Soest, Nederland

Zaterdag, 29 juli 2023

Goedemorgen, het is 4.45 uur en de wekker gaat. En dat in de vacantie!!!! Wassen, aankleden en de tas weer dicht. Ontbijtpakket halen en naar de bus. En zoals de hele week, zijn alle reizigers keurig op tijd en  kan Koop om 6.00 wegrijden. De meeste reisgenoten beginnen aan het ontbijt of laten de rugleuning zakken en doen hun ogen dicht. Wij ook. Een broodje naar binnen en slapen. Mij lukt het. Gerard doet hazetukjes. Het is erg druk op de weg en de douane bij Dover is een ingewikkelde toestand. De bus moet eerst een nummer halen en dan weer aansluiten in de rij. Het is nu 8.30 uur en we hopen dat we de boot van 10.00 uur redden. Na 1 uur rijden we weer en we hopen dat de douane verder niet moeilijk doet. Nou we hebben pech. 6 koffers uit de bus en de eigenaren moesten ook zelf nog door de scan. Dan nog de paspoortcontrole  wat een heisa. En de boot wachtte niet. Rondgelopen op het parkeerterrein,  toiletbezoek, en hier en daar een praatje. Nu hebben we de boot van 12.00 uur. Ingeschreven en meteen naar het restaurant. Gerard aan de patat en kip en ik patat met een hartig taartje. Ook nog even een kopje koffie met een mooi uitzicht en genoten van de oversteek naar Duinkerken.  Nu nog de rit naar Zeeland. Via de Westerscheldetunnel bij Terneuzen .  Onderweg 4 gasten uit Zeeland de  bus laten uitstappen. Om 19.30 uur aangekomen in Zeeland NB . Lekker gegeten en afscheid genomen. Nu nog 2 uurtjes naar Zaandam en dan is deze reis met Gerard een fijne vakantie geweest. Het gewone leven begint weer. Maar we genieten van elk moment. Het weer was trouwens de hele dag prima, maar nu regent het pijpenstelen. Echt hollands weer.

1. Yvonne de Jong-Schipper:
    29 juli 2023
    Jeetje wat een pech, fijn hè die Brexit.
    Jullie hebben gelukkig een mooie reis om naar terug te kijken en daar moet je helaas het vroege opstaan voor over hebben. Hopelijk hebben jullie een goede terugreis gehad. 😘
  2. Esther:
    30 juli 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!!
    Wij zijn nu onderweg naar Hamburg. Ik bel je later vandaag nog.
    Liefs REDL