Devon and Sommerset 2023

28 juli 2023 - Soest, Nederland

Vrijdag, 28 juli 2023

Het laatste ontbijt in Weston-super-Mare. Gelukkig hebben we gister yoghertjes gekocht. Dat maakte het ontbijt enigszins compleet. De koffer in de bus en een kleine tas mee voor de overnachting. En ja wederom 9.00 uur weer op weg. Vandaag naar Salisbury  om de Magna Carta " het verdrag over de rechten van het Engelse volk tegen de afgezant van King John" uit 1215 te bekijken  in de Cathedral in Salisbury.  Een busrit van 2 1/2 uur (file), we hebben een heerlijk dutje gedaan. Bij aankomst snel WC en dan op weg naar de bezienswaardigheden. Eerst langs het riviertje en leuke straatjes, vonden we (na vragen) het Poultry Cross. Een monument op het kruispunt van marktstraten uit 1307. Ze noemen het ook wel pluimveekruis. Richting Cathedral zagen we een mooi pand met Latijnse tekst. Een opleiding college voor verpleegster en hoofdverpleegkundige. Even verderop het Mompesson House uit 1635 met theetuin. Daar we weinig tijd hadden wel even geluncht.  Maar niet het huis bezocht. Toch nog even naar de Cathedral.  Tenslotte willen we de Magna Carta nog zien. En we hebben het verdrag gezien. Gerard wilde nog een foto maken, echter mislukt. God straft onmiddellijk,  want het mocht niet. Het is een prachtig gebouw, maar wat een overdaad aan gebrandschilderde ramen. Vlug terug naar het riviertje, WC bezoek en weer in de bus 14.15 uur Het is trouwens goed weer. We rijden met een omweggetje naar Gatwick waar we weer slapen. Door het omweggetje zagen we een Hedgestone met vele toeristen. Ook nu weer file daardoor pas om 17.00 uur in het Europa hotel. Goede kamer op de 2de verdieping en aan een kopje thee. Languit op bed en de ogen even dicht. Diner (lopend buffet) 20.00 uur met een wijntje. 21.15 uur weer boven. Verslag maken , Gerard ging douchen, nu nog tanden poetsen en plat, want de wekker gaat om 4.45 uur.

1. Sascha:
    28 juli 2023
    Goede reis terug naar NL
  2. Esther:
    29 juli 2023
    Goede reis mam en Gerard!!