Devon and Sommerset 2023

27 juli 2023 - Soest, Nederland

Woensdag, 26 juli 2023

We ontwaken en voor ons begint er weer een nieuw dag. Excursies naar Wells en Stourhead. Dat wordt veel loopwerk. Zo blijven we soepel. Nouja, een paar dansjes gisteravond op schoenen met stroeve zolen hebben me wel enigszins stijve heupen bezorgd. Wederom vertrek om 9.00 uur en we zitten voorin de bus. Een ritje van 1 uur en we worden losgelaten in Wells tot 12.00 uur. De highlights in dit dorp zijn het bisschoppelijk paleis, de kathedraal en vandaag de markt. Gerard en ik gaan in de tuin van het paleis eerst aan de koffie en daarna wandelen we door een deel van de tuin. We moesten kiezen, het paleis of de kerk. Het werd de kathedraal. De bouw begon in ca 1240 en alles was voltooid in 1508. Een kolossaal gebouw met prachtige gebrandschilderde, glas in lood ramen. De kruiswegstaties zijn prachtige schilderijen met heldere kleuren. De gewelven en pilaren zijn prachtig. Ook vele tombes. Er was ook een klok met ruiters die draaiden bij het hele uur. Tevens een tentoonstelling van diverse materialen. Een vleugel van  een engel van chinees porseleinmozaïek. Ik zag er meer een gezicht met wapperde haren in. Ook papierwerk en een soort octopus om een pilaar en de poten eindigden met een stoelpoot op een wiel. Nog even de bieb bekeken. Gerard was verbaasd over de trap op wielen die langs de boekenkast reed. Dan is het alweer tijd voor de bus. Maar toen we vanmorgen arriveerden was de markt bijna leeg en nu vol. Uit welke straat waren we gekomen!!!. Maar we worden steeds handiger met de telefoon en we vonden de juiste richting. Nog een saucijzenbroodje  en broodje gekocht en door naar de bus. Weer een uurtje rijden. Ja we maken kilometers. Het is inmiddels 13.00 uur als we de tuin inlopen van Stourhead. Dit uitgestrekte park bevat bomen, struiken, een grote plas, een huis (museum) enz. In het landhuis kregen we een nederlandse beschrijving van de kamers. Heel fijn. Daarna de korte route gevolgd. Een optreden van Robin Hood voor kinderen. 2 heren gebruikten poppen en speelden een scène. Erg leuk. Er bloeide nog een magnolia, prachtige witte bloemen. Hortensia's en rododendrons.  Ook prachtige red ceders, een kersenboom van 650 jaren oud. Wat hebben die prachtige stammen. Overal mooie fotoplekjes. Gerard bleef foto's maken. Een waterrad waar we niet bij konden komen. Dus geen foto.  Ook hier ging de tijd veel te snel. Dus terug naar de bus. Tijd om te lunchen gunden we ons niet dus maar een warm broodje gekocht en lopende opgegeven. 15.30 uur waren al gasten weer in de bus en  waren we om 17.00 uur terug in ons hotel. Half uurtje plat en om 18.00 diner. Gerard ging met Jo een wijntje halen en kwam tot de ontdekking dat de bardame gisteravond een klein glas wijn had geschonken en een grote gerekend. Wel even gemeld. Ook tijdens het eten ging hij naar de dames toe. Iedereen had eten behalve Janet en hij. Maar alles is goed gekomen. Na het eten kwam Marvin Muoneké (een veertiger, donkere huid) zingen. In 2018 was hij 2de bij Britain's Got Talent. Zingt jazz, Sinatra, Nat King Cole, Fats Domino. Een hele gezellige avond. Zo mijn verslag is klaar,  tanden poetsen en slapen.

1. Esther:
    27 juli 2023
    Jullie zien veel met zo'n trip, maar hebben veel te weinig tijd eigenijk. Aan de andere kant, jullie zijn er wel geweest!! Have fun!
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    27 juli 2023
    Ja, eigenlijk veel te weinig tijd maar dat gebeurde wel vaker als ik terug denk.
    Om het te onthouden heb je je verslag, toch? En een lopende lunch!
    Nog steeds Droog? Groet Truus.