Devon and Sommerset 2023

25 juli 2023 - Amsterdam, Nederland

Dinsdag 25 juli 2023

Weer die wekker om 7.00 uur. Maarja als je iets wilt zien, dan moet je dat ervoor overhebben. Dus het gewone ritueel: douchen, ontbijt, tas inpakken en naar de bus. Gerard ook nog even scheren. Vandaag gaan we naar Cheddar Gorge & Caves en naar Glastonbury Abbey. Om even voor 10.00 uur arriveren we bij de grotten in Cheddar. Koop ging kaartjes halen, maar we waren iets te vroeg. Ze waren nog niet erg wakker, want Koop moest vrij lang wachten. Wij dus ook. Met een audio liepen we door de grotten. Eerst ontmoeten we een replica van de "Cheddarman" oudste inwoner van Engeland 9de eeuw v. Chr.   Gevonden bij de opgravingen in 1903. Mooie en minder mooie stalactieten, planten  kleuren, watertjes enz. Foto's gemaakt en we hopen dat er wat moois tussen zit. Dan aan de koffie met blueberrycake. Een aardige calorieën bom. Een schattig glazen engeltje en een glazen kerstboompje gekocht in een kerstwinkeltje. Ik keek mijn ogen uit. De tijd vliegt, even met de kerstman op de foto en vlug naar de bus.  Het is 12.30 uur. We rijden tussen de rotsen door en zien dan ook nog rotswandklimmers. Een mooie route met een trekker voor de bus dus snel ging het eerste stukje niet. Maar daardoor konden we wel genieten van de vergezichten. Rond de klok van 14.00 uur stonden we bij de Abbey. Overigens prachtig zonnig weer. We zien de Ruïnes van de Grote Kerk, kapels  keuken, klooster, graftombe van King Arthur enz. De abdij stond op de wereldkaart van Mattew Paris uit 1250. Een abt St. Dunstan heeft hier de kroningsceremonie bedacht  die nog gebruikt werd bij Elizabeth II. Nog een potje minicriquet gespeeld met Jo en Janet. Wij hebben gewonnen. We zijn nog richting de Tor gelopen  maar kwamen tot de ontdekking te weinig tijd  dus terug naar het centrum voor de heren bier en Janet en ik water. In dit plaatsje leven nog heel veel hippies. Kleurige figuren en stoned. Om 15.45 weer in de bus en om 18.00 uur weer aan tafel. Gezellige verhalen en redelijk eten. Even bijkomen en toen toch nog een wandeling gemaakt. We kwamen uit een park en zagen een apart beest oversteken. Een gevlekte hond of vos. Het dier schoot de heg in en liet zich niet meer zien. Terug in het hotel even aan de thee, verslag maken en plat. Morgen hopen we gezond weer op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Esther:
    26 juli 2023
    Wat gaaf dat jullie bij de graftombe van zijn legende zijn geweest. Ik ben erg benieuwd naar de foto's. 😘
  2. Sascha:
    26 juli 2023
    Leuk om het allemaal zo te lezen Els.
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    26 juli 2023
    Wat hebben jullie weer een bijzondere reis uitgezocht. En een mooi verslag er nu van aan het maken Els. Leuk om te lezen hoor!
    Ga zo door! Groet, Truus.