Boedapest

13 mei 2017

Vervolg zaterdag
Na een lekker ontbijt op weg. Om 9.30 uur lopen we al op straat. Het is bewolkt maar droog. Om de hoek bij het hotel de tram gepakt (nr.41). Deze brengt ons ter hoogte van de Burcht. Dan wordt het trappenlopen. Ik heb de treden maar niet geteld. Door een mooie tuin komen we bij het Historisch museum. Bejaarde gratis en Esther met de Budapestkaart naar binnen. Een aardig doolhof met trappen en veel objecten om te bewonderen. Na 1 uurtje aan de koffie en frisdrank en toen nog meer bekijken. O.a. een prachtige bronse draaideur met afbeeldingen van een hert, vogels enz. Om 13.00 uur staan we weer buiten. Eerst geluncht en toen een wandelpad gevolgd naar de Maria Magdalenatoren en de Matthiaskerk. Onderweg prachtige versierde daken. Alsof er met gekleurde kralen gewerkt is. Bij de Matthiaskerk kunnen we niet naar binnen wegens een bruidje. Jammer. Dan willen we naar het Margaretaeiland. Dus dat wordt dalen, via trappen tussen de huizen dalen we af naar de Donau. Ondertussen is het 16.00 uur. Met 2 trammen komen we op het eiland. Valt tegen. De fontein is in onderhoud dan maar even onze dorst lessen en terug naar de tram om nog even het parlementsgebouw te bekijken. Echter een hoosbui gooide roet in het eten. De tram gepakt richting hotel. Als we de tram uitkomen is het weer prachtig weer. Nog even een tandenborstel gehaald voor Esther en water. Dan naar de Spa. Zwemmen in verschillende baden. Heerlijk warm. Douchen en op naar ons diner want ik heb trek het is al 20.18 uur. Heerlijk gegeten roasted chicken met een wijntje en koffie toe. 21.45 uur plat.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    14 mei 2017
    Wat een dag!!! Jullie genieten, dit is de manier om en mooie stad te bekijken. Jammer van dat bruidje, geen kaarsje opsteken. Ik kijk uit naar je volgende verslag! En morgen een goede terugreis. Groet, Truus.