Boedapest

Vrijdag 12 mei 2017.
Opstaan 6.30 uur en opschieten. Vandaag met Esther naar Boedapest. Alles verloopt vlot. De trein, de controle van de bagage , vliegtuig, taxi en inchecken bij hotel Gellert. Pracht kamer op 1 hoog met balkon en zicht op de Donau. Koffer uitgepakt en aan de koffie. Bespreken wat we vanmiddag nog doen. Om 16.00 uur de Vrijheidsbrug over naar Pest en langs de Donau op weg naar de Opera. Prachtige gebouwen met heel veel ornamenten en ook moderne gebouwen met veel glas. Bij de Opera gevraagd naar kaarten voor het zwanenmeer, echter nog wel kaarten maar niet meer naast elkaar. Jammer, dan maar niet. Op het Erzsébet tér aan de hongaarse goulash. Met tram 47 terug naar het hotel. Heerlijk schoenen uit. Op balkon aan de rosé met een zoutje. Prachtige wolken en een mooie verlichte brug. Op tijd naar bed.

Zaterdag 13 mei
S nachts harde muziek maar toch goed geslapen. Om 8.00 uur Esther onder de douche en dan ontbijten.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    13 mei 2017
    De eerste dag en dan al zoveel gezien. Mooi, het uitzicht als je over de brug bent! Veel plezier samen! Groet Truus.
  2. Yvonne:
    13 mei 2017
    Fijn dat de reis voorspoedig gegaan is en zo te horen is het er mooi daar. Veel plezier en geniet ervan dikke kus van ons allemaal.