stockholm

31 mei 2014 - Stockholm, Zweden

Vervolg 30 mei 2014
Het miezert maar niet getreurd. We lopen via het park (Tegnerlunden) met leuke waterval en het Srindbergmonumen richting winkelstraat want we lusten wel wat. Het eerste restaurant hebben we gepakt. Kopje koffie met soort risotto en internet. Het smaakte goed. Dus op pad. De winkelstraat heeft mooie panden maar de meeste hoog en strak. We rijden komen ogen tekort. We zien een wit kerkje (Adolf Frederik) , de Koningstorens (2 identieke torens een mannelijke en een vrouwelijke, de laatste is iets slanker en heeft beeldjes). Via de markt met kleurrijke kramen, het Concertgebouw, dr Sergeltoren naar het Koninklijk Paleis. Prachtige kamers met geweven tapijten, kroonluchters, ordetekens uitgevoerd in zilver goud en edelstenen. Kleine wisseling van de wacht gezien (16.00 uur). Om 16.45 uur nog even de kelders in. Hier zie je de oude fundering van het paleis. Via de Zweedse Bijenkorf (NK) ) kwamen in de Stadsteather trrecht. Iets gegeten en gedronken en al fotograferend (Yvonne ik copieer ze wel) terug naar het hotel. Om 19.00 uur plofte ik op bed even bijkomen wat drinken tv kijken en ogen sluiten.

1. Esther:
    31 mei 2014
    Jullie doen veel hoor! Erg leuk om (voor) te lezen
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    31 mei 2014
    Ik zie je (jullie) rondkijken en genieten van de mooie panden en prachtige kamers. En dat allemaal op een dag. Toch niet gek dat je op bed neer plofte? Geniet maar van al dat moois!
    Groet, Truus.