Jordanië

15 april 2014

Rondreis duizend en een nacht

Maandag 14 april.
Vertrek 13.30 uur. De taxi (esther) brengt ons naar Schiphol. Inchecken, koffie, geld pinnen, toilet en dan wachten op ons vliegtuig. Om 16.00 uur taxiet het vliegtuig naar g6. Om 17.05 gaan wij de lucht in.
Een goede vlucht en om 22.10 uur zetten we onze eerste schreden in Jordanië. Heel rap hadden we onze koffer en werden we naar ons eerste hotel gebracht. 40 minuten rijden. LARSA kamer 210. Ziet er erg goed uit. Onze gids heet Galib en de chauffeur?? Galib spreekt uitstekend nederlands. De bus heeft ook een naam t.w. SAHARA.

Dinsdag 15 april.
Heerlijk geslapen en uitgebreid gegeten. Vertrek bus 9.00 uur. Alle gasten waren present. Galib vertelde bijzonderheden over Amman dat vroeger Philadelphia genoemd werd en gebouwd is op heuvels. Een miljoenen stad met veel oude maar ook heel moderne gebouwen. 60 verdiepingen. Volgens mij woon je dan in de wolken. Stop bij de King Abdullah Moskee. De vrouwen allemaal in een zwarte jurk met capuchon. Ja ook de haren moesten we verbergen. Op kousenvoeten de moskee in waar Galib uitleg gaf over de koran. Daarna de pinautomaat geplunderd. 10.45 uur op weg naar de CITADEL/Jabal al-Qal'a. Gewandeld langs de resten van de Herculestempel, het theater en even het archeologische museum bezocht. 12.00 uur weer de bus in. Onze magen knorden. Een fijne lunch bij Artimis. Heerlijk buiten onder de luifel. Met een voldaan gevoel op naar JERASH. Een gebied waar heel veel is blootgelegd. Tempels, kerken, paleizen, theaters en straten waar de karrensporen nog te zien zijn. De hele groep op de foto en om 16.45 uur weer verzamelen. 18.00 uur in hotel en heerlijk onder de douche. 19.30 uur diner.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    15 april 2014
    De kreet: we zijn geland, heb ik gelezen.
    Mooi verhaal Els. Ik zie het voor me, buiten eten en wandelen langs vergane glorie.
    Is het warm?
    Groeten, Truus.
  2. Esther:
    Ik heb je via FlightRadar24 live de lucht in zien gaan
  3. P.W. van van Amersfoort Truus:
    15 april 2014
    Ik heb gekeken op FlightRadar24. Een lucht vol vliegtuigjes!
  4. Yvonne de Jong-Schipper:
    15 april 2014
    Al veel gedaan zo te lezen, leuk verslag en goed gelukt wat een uitvinding! Groetjes Yvonne.
  5. Esther Schoofs:
    17 april 2014
    Leuk om over jullie te lezen!!!
    Liefs en tot zondag...