Gran Canaria 2024

20 januari 2024 - Puerto Rico, Spanje

Zaterdag 20 januari 2024

Na een dag rust, hebben we zin om iets te ondernemen. Dus opstaan, douchen  en een lekker ontbijt. De zon schijnt dus geen klagen. Om 10.30 uur gaan we richting bushalte, een half uurtje lopen. (dalen). Beneden komt er al snel een bus aan richting Puerto de Mogan. Voor 3.15 euro worden we daarheen gebracht. Wat een verschil met Nederland.  Mogan heeft een drukke gezellige haven en een strandje. Leuke kleine straatjes met kanaaltjes en bruggetjes. Ook heel veel bloemen. Net klein Venetië.  Eerst aan de koffie en dan wandelend naar de kop van de haven.  Onderweg zien we de vissen zwemmen en de krabben liggen op de rotsen  te zonnen. Ook vaart de gele onderzeeër net naar zee met een groep toeristen. De onderzeeër verdwijnt onder water en het enige wat we dan nog zien is een rode bal. Ook zien we duo parasailers in de lucht. Op de kop van de haven is een restaurant en daar zoeken we een plekje om.te lunchen. Heerlijke spaghetti met gamba's, mosselen, inktvis en kleine schelpen!. Gerard heeft alleen spaghetti.  Prachtig uitzicht over de baai en we zien waterscooters, toeristen op een banaan en boten. Gezellige boel. Maar we moeten terug. We willen parasailen  echter niemand bij de verkooppunten  waarschijnlijk siësta. Dus besluiten we naar het strand te gaan om even met de voeten in het water te lopen en een half uurtje te zonnen. Plots willen we met de boot van 15.15 uur terug  naar Puerto Rico we hebben een klein kwartiertje om de boot halen en dat lukt. Een half uurtje varen, Heerlijk op de voorplecht met een beetje wind. De toeristen worden bezig gehouden door het personeel als clown en de jeugd kreeg een ballon in de vorm van een hondje. Maar dan moeten we nog naar ons hotel. Eerst bier en een smoothy en een toiletbezoek. Via het kustpad (1 km) hoog en laag lopen we naar Playa Amadores. En dan moeten we 1,5 km OMHOOG. Helling van 30 %. Maar we hebben het gered. Uitgeteld komen we aan bij ons appartement.  Gerard haalt koffie en mijn schoenen gaan uit.  BIJKOMEN. Na de koffie gaat Gerard douchen en ik kruip even op de bank. 20.00 uur aan ons diner en 21.30 uur klaar. Verslag maken en dan even douchen en ons bed opzoeken.

1. Esther:
    21 januari 2024
    Wow, dat was een lekker wandeldagje!! Puerto Rico staat erom bekend dat het er erg steil is. Knap dat jullie dat te voet dan doen! Ik had allang de taxi gepakt 😘
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    21 januari 2024
    Geweldig! Wat een conditie! Mooie foto! En een leuk verslag!!! Groet Piet en Truus.