Duitsland

6 september 2015

Zondagmorgen 6 september 2015
Na een heerlijk ontbijt, lunchpakket maken en om 10.00 uur verzamelen. We gaan op pad met 15 man want Jaap ziet deze afstand niet zitten, hij pakt de bus. Al heel gauw stort de regen uit de lucht. Dus allemaal de pluutjes en regencapen uit de tas. Maar we laten ons niet kennen. De paden op de lanen in. Plots komt Willie tot de ontdekking dat ze haar bril kwijt is. Dus gaan Willie en Freek terug om te zoeken. Freek gebaart "loop maar door", dus de rest wandelt verder. De paden zijn VIES, GLAD en DIEPE PLASSEN. Maar niet getreurt. Door het bos en over de hei. Willie en Freek halen ons weer in "zonder bril" maar de ploeg is weer kompleet. Volgens Freek gaan we over "de Lunerburgerheide met waterspekel". Onderweg zien de Schapenstal en daar schenken ze een heerlijk bakkie. Op straat vind ik een mooie oorbel maar ik laat mijn stok op de straat liggen. Gelukkig waarschuwt een vriendelijke duitser me. Doordat mijn stok in de trein is blijven liggen leen ik een stok van Frieda. Ik ben er erg blij mee. Het pad gaat omhoog en weer naar beneden. Maar er zijn helpende handen genoeg. Frieda gaat 2 keer onderuit. Gelukkig geen gevolgen. Nouja een pijnlijk bil. Als we bij een station zijn, ontstaat er een discussie over de trein. We kiezen voor doorlopen naar Buchholz. Nadat Willem en Anneke kaartjes hebben gekocht blijkt dat we nog ruim een uur moeten wachten. De trein gaat om de 2 uur Het is zondag. En dan gaat de trein niet zo vaak. We zitten allemaal gezellig op het perron. Corrie Deswert en Tini van de Weide hebben hoge nood. Dus een probleem. De tijd vliegt en gelukkig de trein is op tijd. Na een klein half uurtje kunnen we bij het hotel de schoenen uit doen. Lekker douchen en de broekspijpen wassen en dan naar beneden voor het diner. Afspraak is 19.15 uur, maar het duurt even voordat de soep komt. Er onstaat geharrewar over vlees en vis maar toch allemaal heerlijk gegeten en daarna met Corrie Deswert nog even een spelletje patience gespeeld. De tocht ca 15 km. is voor sommige best pittig geweest. Voor Hennie (rugpijn) en Anneke Strijland (vermoeiheid). Toch kunnen we met een goed gevoel op deze dag terugkijken.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    7 september 2015
    Wat een enerverende dag! Heb je verlies dagen? Pas op zus zo wordt de vakantie duur hoor! Jammer van de regen maar gelukkig geen letsel! Achter de wolken schijnt de zon! Morgen weer op stap en ik wens jullie zon, zon, zon! Groeten.