Duitsland, Handeloh 5 september 2015

5 september 2015

Voor mij vroeg op, om 6.40 uur gaat de wekker. Het gewone ritueel plus 2 kadetjes met kaas en 2 krentenbollen klaar maken. Dan koffer sluiten en op weg naar de trein. Inchecken ben de enige die in Zaandam opstapt. De rest in Koog Bloemwijk of Amsterdam. Onderweg begint het te regenen maar wat een mazzel er komt een bus aan. De trein rijdt keurig op tijd en op perron 10b komt de groep bij elkaar. Corrie van Rijswijk is er niet bij, haar schoonzus is overleden. Erg sneu. Met 16 personen gaan we dus op pad. In de ICE zit ik bij Anneke Reitmaier en we hebben gezellig zitten praten. Anneke zorgt ook voor de koffie. De rit naar Hannover duurt ruim 4 uur, maar de tijd vliegt. Overstappen op der Heidesprinter naar Buchholz en na 2 uur stappen we uit in het plaatsje Handeloh. Hotel FUCHS is aan de andere kant van het station. Mooier kan niet. Als de trein wegrijdt kom ik tot de ontdekking dat mijn stok nog in de trein ligt. Balen. Kamers worden toegewezen en de groep verspreidt zich. Als ik mijn kamer inkom (die keurig is) krijg ik het een beetje benauwd. Geen balkon. Ik op zoek naar de leiding en gevraagd of ik bij de receptie een kamer met balkon mag vragen. Prima ga je gang. En dat lukt. Een mooie grote kamer met balkon helemaal voor mij alleen. (door afwezigheid van Corrie). Na de koffie met torte (slagroom zonder suiker) willen er een paar gaan wandelen. Echter het gaat weer regenen en Willie/Freek haken af. Maar met Bert ga ik toch op pad en de regen houdt op. Een leuk rondje gewandeld, lekker even de benen gestrekt. Om 19.00 uur aantreden voor ons eerste diner. Onderwijl blijft het nu regenen.

1. P.W. van van Amersfoort Truus:
    5 september 2015
    Ik heb nu je reislogger gelezen. Jammer dat Corrie af moest haken. En regen of niet meteen op stap om de buurt te verkennen. Zo ken ik je! Gisteren een rot dag wat mij mankeerde weet ik niet maar vandaag weer fit en op stap geweest met Irene. Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie, geniet ervan en kom gezond weer terug. Groeten, Truus.