Drielandenreis 2023

4 juni 2023 - Nauders, Oostenrijk

Zaterdag 3 juni 2023

De wekker gaat om 04.00 uur. Onchristelijk tijd. Maar we moeten om 05.00 op station Zaandam zijn. Dus opschieten. Mijn koffer staat klaar en we zitten nog aan de thee als Anneke belt. Haar taxi is nog niet komen opdagen. Maar de oplossing was Gerard. Hij zette mij af bij het station en heeft Anneke opgehaald in Assendelft. De bus vertrok 2 minuten later als afgesproken. Dankzij Gerard.  Via verschillende opstapplaatsen bereiken we het wisseladres Zeeland in N.Brabant.  Nog even aan de koffie en dan op weg naar Nauders in Oostenrijk. Onderweg werd chauffeur Richard vervangen voor Tini uit Boekel (Tinus). Via snelwegen gaan we door Duitsland/Oostenrijk. Er is genoeg te zien onderweg. Zoals de 3 concordes bij hotelmuseum Sinsheim. 17.00 uur arriveren we in Ulm voor ons diner. We lusten wel wat. De soep was een beetje zout echter de rest smaakte prima. Om 21.00 uur nog even een stoppen voor koffie in de bus. Om 22.30 uur stop de bus bij ons hotel Kristall in Nauders. Sleutel halen en naar onze kamer. Anneke voelt zich niet goed en gooit haar avondmaal eruit. We legen de koffers, poetsen tanden en plat. Nouja, nadat ik de kinderen en natuurlijk Gerard even laat weten dat we goed gearriveerd zijn. Wekker op 7.30 uur.

Zondag 4 juni 2023

De wekker gaat en Anneke voelt zich prima. Allebei heerlijk geslapen. Ik ga douchen (staan in het bad) , op het balcon het uitzicht bewonderen (bergweide met koeien met bellen) en dan even met vriendlief telefoneren. Een lekker ontbijt en gezellig zitten praten met Trudy en Ria (Doetichem). Om 10.00 uur de bus in. Iedereen keurig op tijd. We rijden in de zon naar de Kaunertaler Gletsjer. Anneke gaat voorin de bus zitten, achterin heeft ze toch last van wagenziekte. En die sores willen we echt vermijden. Vanaf de toegang zijn het 29 haarspeldbochten naar het uitzicht 2750 meter boven N.A.P.  We zien watervallen, het stuwmeer, prachtige rotswanden, koeien, geiten en springbokken en een groep bergbeklimmers. De jongste die ik zie klauteren aan de lijn over de lage  rotsen is een kind van hooguit 4/5 jaar. Ook een aantal houten beelden in de berm, een arend, een totempaal, een hekwerk met vlinders enz. Geen foto's,  daarvoor zie ik de beelden te laat. Boven ligt de eeuwige sneeuw. We genieten van de bergen en maken foto's. Een kleine wandeling om de gebouwen. Dan gaat het sneeuwen. Even aan de koffie met apfelstrudel met saus (is niet super) en raken met medereizigers aan de praat. Om 14.00 uur stappen we weer in de bus. Het regent en de weg is nat, maar we hebben een ervaren chauffeur. 15.30 uur zijn we terug in ons hotel en gaan aan de thee. We zijn even te vroeg voor de koffie met taart (gratis). Dus na de thee aan de koffie met taart. Smaakte goed. Het weer klaart op en gaan we nog even de benen strekken. Een wandelingetje door het dorp: 2 kerken, behoorlijk wat winkels (gesloten  het is zondag), leuke muurschilderingen en een oorlogsmonument. Nog even op het balcon een verslag maken en dan dineren. Aan tafel met Trudy en Ria en aan het andere tafeltje naast ons een echtpaar uit Zaandam  die bij de Bernhardbrug wonen. We zijn de laatste die weglopen uit de eetzaal. Op mijn bed het 2de verslag gemaakt. Nu ga ik nog wat foto's bekijken en op tijd de koffer in. Morgenochtend gaat om 05.30 uur de wekker. De treinrit staat op het programma.

1. Esther:
    5 juni 2023
    Super leuk mam!! Je schrijft weer mooi gedetailleerd 😉
  2. P.W. van van Amersfoort Truus:
    8 juni 2023
    Het is 8 juni.
    Veel te laat zie ik je reisverhaal. Maar gelukkig voor jullie een goede start.
    Je bent het niet verleert, verslag van vakantiereis maken!